جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 90376
منبع : خبرگزاری تسنیم

خدمات بی‌نظیر طلاب و نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا ستودنی است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه با اشاره به خدمات بی‌نظیر و خالصانه طلاب و نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا گفت: هم‌اندیشی‌ها و فعالیت طلاب در کنار جامعه پزشکی آن‌گونه که بود نشان داده نشد و در این زمینه غفلت شد.
خدمات بی‌نظیر طلاب و نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا ستودنی است
خدمات بی‌نظیر طلاب و نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا ستودنی است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمد میرزا محمدی عصر امروز در نشست "کرونا و چالش‌های پیش روی هیئت" که در کتابخانه آیت‌الله طبسی اظهار داشت: حدود پنج ماه است که ویروس کرونا در کشورمان شیوع پیداکرده است که ابتلای اول و آخر نیست.

وی با بیان اینکه هر چه به ظهور نزدیک می‌شویم کار برای شیعیان و مؤمنین مشکل‌تر می‌شود، افزود: پس از 5 ماه هنوز در جمع خودمان و افرادی که دغدغه این عرصه را داشتند در قالب نویسنده، مسئولان، خطبا، سخنرانان، هیئت و پرچم‌داران به وحدت نرسیده‌ایم.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در دوم اسفندماه برخی افراد به مردم رعب و وحشت دادند ولی در عید نوروز سفرهای نوروزی انجام شد و از سوی برخی از مسئولان سخنان متناقضی گفته شد و سبب رنجش مردم شد.

میرزا محمدی با اشاره به هجمه مغرضانه برخی افراد به تجمعات دینی عنوان کرد: این ‌که 44 صدم درصد هیئت‌ها در شیوع ویروس سهم دارند یعنی زیر نیم درصد هیچ عاقلی به این موضوع حمله نمی‌کند و اولویت نخست نیست ولی متأسفانه این موضوع سبب شد مساجد، حسینیه و حرم‌ها بسته شود.

وی گفت: در ابتدای شیوع کرونا در رسانه‌ها افراط شد و سبب شد مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع اعتراض کردند، در غسالخانه‌های 5 استان افرادی از طرف ما حضور دارند و تدارکات 2 بیمارستان از بچه‌های هیئت ما هستند ولی اینکه تعارض و تناقض در موضوع کرونا ایجاد شود درست نیست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برخی افراد به‌خاطر شیوع کرونا در منزل خود باقی ماندند و چالش‌های زیادی ایجاد شد و سپس پویش ایجاد کردند هر خانه یک مسجد و هر خانه یک هیئت، چرا برخی افراد در قالب سازمان بهداشت جهانی برای ما برنامه‌ریزی انجام می‌دهند.

میرزا محمدی توجه به آموزه‌های دینی برای مقابله با ویروس کرونا را مورد تأکید قرارداد و تصریح کرد: چرا این نشست 5 ماه پیش برگزار نشد و اگر به خاطر ماه محرم نبود این جلسه برگزار نمی‌شد، همان‌گونه که شیعه از گذشته طرح داشته است ما نیز طرح داریم و این‌گونه نیست سکوت کرده و دیگران برای ما طرح و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی گفت: متأسفانه علی‌رغم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازهم تناقض ایجاد و تهدید صورت می‌گیرد، این حنجره‌ای که فریاد می‌زند فقط برای امام حسین(ع) است و در جمع خیران این موضوع را گفتم برای همه موضوعات برنامه‌ریزی کردم غیر از تعطیلی مراسم‌های ماه رمضان ولی متأسفانه به بهانه کرونا از فضیلت این ماه بزرگ محروم شدیم و نباید بگذاریم از ماه محرم محروم شویم.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه سازمان بهداشت جهانی خلاف مبانی اسلام  و دین دستورالعمل ارائه می‌دهد، بیان کرد: چرا باید سکوت کرده و منفعلانه عمل کنیم یعنی جامعه مومن و متدین، تئوریسین و اندیشمند ندارد و حرف‌های آن‌ها خلاف عقل است؟

میرزا محمدی با اشاره به خدمات بی‌نظیر و خالصانه طلاب و نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: هم‌اندیشی‌ها و فعالیت طلاب در کنار جامعه پزشکی آن‌گونه که بود نشان داده نشد و در این زمینه غفلت شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepx8o.jh87fi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما