جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 90380
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله علوی گرگانی: دشمن برای تخریب حوزه و دانشگاه برنامه مدون دارد

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: دشمن همیشه در صدد ایجاد فاصله بین روحانیت و دانشجویان است و تلاش امام راحل این بود این که حوزه و دانشگاه از همدیگر بهره ببرند.
دشمن برای تخریب حوزه و دانشگاه برنامه مدون دارد
دشمن برای تخریب حوزه و دانشگاه برنامه مدون دارد
به گزارش قم نیوز آیت الله علوی گرگانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در قم اظهار کرد: دشمن همیشه در صدد ایجاد فاصله بین روحانیت و دانشجویان است. تلاش امام راحل  این بود این فاصله از بین برود و هر دو نهاد از همدیگر بهره ببرند. اگر این دو نهاد با هم مرتبط باشند آثار آن نصیب جامعه خواهد شد.

 وی افزود: دشمن همه تلاشش جدایی بین حوزه و دانشگاه است و برای همین سعی دارد هر طوری است فاصله ایجاد کند.

این مرجع تقلید بیان کرد: باید سعی کرد با انجام برنامه بهتر این برنامه دشمن را خنثی کرد و حوزه را بیش از گذشته به دانشگاه نزدیک و ارتباط را هم بیش از پیش قوی کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد هجمه های فراوان علیه حوزه هستیم، گفت: همین مسئله باعث شد با جدیت تمام وارد عرصه دفاع از حوزه علمیه شویم  و همه تلاشم را برای از بین بردن مظلومیت حوزه علمیه در جامعه  و مجلس انجام خواهم داد.

وی بیان کرد: از جمله این مظلومیت که حوزه علمیه در آموزش عالی جایگاهی ندارد.

فلاحی گفت: حوزه های علمیه با این که آموزش عالی هستند ولی کمتر مورد توجه دولت مردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و قرار است با انجام طرح و برنامه هایی حوزه به جایگاه اصلی برسد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: محدودیت و بی مهری تنها در باب معیشت طلاب و روحانیون نیست، بلکه در بحث آموزش است. اگر این مسئله تاکنون به اینجا رسیده چون حوزه علمیه نماینده پارلمانی برخلاف جامعه المصطفی در مجلس ندارد و نداشته تا از حق و حقوقش دفاع کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjyteh.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما