دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : 90443
منبع : خبرگزاری فارس

مادر شهیدان جعفر و ابوالفضل حیدریان آسمانی شد

قم نيوز : مادر شهیدان جعفر و ابوالفضل حیدریان پس از سال‌ها تحمل فراغ فرزندان شهیدش به دیدار حق شتافت.
مادر شهیدان جعفر و ابوالفضل حیدریان آسمانی شد
مادر شهیدان جعفر و ابوالفضل حیدریان آسمانی شد
به گزارش قم نیوز حاجیه خانم اویسی مادر ایثارگر شهیدان سردار جعفر حیدریان و ابوالفضل حیدریان از شهدای خطه شهید پرور روستای فردو، آسمانی شد.

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر این مادر بزرگوار بعد از انتقال به قم انجام خواهد شد.

این مادر شهید هر دو فرزندش را در فاصله 10 ماه از دست داد و همواره به این شهادت‌ها افتخار کرد و صبورانه بر داغ فراق فرزندانش در پای ارزش‌های شهدا ایستادگی کرد .

جعفر حیدریان متولد شهریور سال 1335 بود وی در فروردین سال 1361 در عملیاتی فتح المبین،منطقه تپه چشمه به شهادت رسید.

برادرش ابوالفضل حیدریان که 10سال از جعفر کوچکتر بود در بهمن ماه همان سال در منطقه عملیاتی رقابیه در والفجر مقدماتی بر اثر اصابت ترکش به سر و سینه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید جعفر حیدریان در سال ۱۳۳۵ در روستای «فردو» از توابع استان قم متولد شد. پدرش از مبارزان دوران انقلاب است، وی در واقعه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ علیه رژیم در تظاهرات حاضر شد، علاقه خاصی به اهل بیت (ع) داشت و با برپایی مجالس تعزیه ارادت خویش را بیان می‌کرد.

جعفر در راه اندازی تظاهرات مردم قم در دوران انقلاب، نقش مؤثری داشت و همرزمانش سخنرانی‌های آتشین، او را از دوران انقلاب در برپایی تظاهرات تا دوران دفاع مقدس در منطقه دو کوهه به یاد دارند. وی حفاظت بیت امام را در قم، بر عهده گرفت.

بعد از آن با تشکیل سپاه به عضویت این نهاد مقدّس درآمد و در کشف خانه‌های تیمی منافقین در قم تلاش کرد. سپس به تعلیم و آموزش پاسداران در واحد نظامی همّت گماشت. وقتی سنندج میدان تاخت و تاز ضدانقلاب قرار گرفت، فرماندهی گروهی از پاسداران قم برای اعزام به منطقه غرب را به عهده گرفت.

بعد از پاکسازی سنندج، آماده حضور در جبهه جنوب شد با ۱۵۰ نفر از جوانان غیور روستای «فردو» به جبهه اعزام شدند و در محور تپه چشمه در برابر متجاوزان بعثی ایستادگی کردند.

جعفر حیدریان فردویی در عملیات فتح المبین فرماندهی محور تپه چشمه را به عهده داشت و در همین عملیات بر اثر اصابت تیر دشمن بعد از سال‌ها مجاهدت در راه حق با شهادت مزد خویش را دریافت کرد.

این شهید بزرگوار در زمینه‌های ورزشی نیز فعالیت داشت و هم اکنون بزرگترین ورزشگاه استان بنام شهید جعفر حیدریان نامگذاری شده است تا سیره و مسلک این شهید والامقام الگوی جوانان ورزشکار باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjtxeh.uqeyxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما