?>?> سیستم QR بر روی تمام تاکسی‌های قم نصب می‌شود | قم نیوز
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : 90451
منبع : خبرگزاری فارس

سیستم QR بر روی تمام تاکسی‌های قم نصب می‌شود

قم نيوز : رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از راه‌اندازی سیستم پرداخت الکترونیک QR بر روی تمام تاکسی‌ها تا پایان مهرماه خبر داد.
سیستم QR بر روی تمام تاکسی‌های قم نصب می‌شود
سیستم QR بر روی تمام تاکسی‌های قم نصب می‌شود
به گزارش قم نیوز کوروش محمدحسینی با اشاره به جزئیات پرداخت صورتحساب‌ها در پرداخت الکترونیکی در وسایل نقلیه عمومی، اظهار کرد: صورتحساب‌ها و تراکنش‌ها در این سیستم قابل احصاست و هر ۲۴ ساعت مبالغ و کلیه تراکنش‌ها با راننده محاسبه می‌‎شود و تراکنش‌ها جمع شده و ساعاتی را برای تسویه‌حساب بانکی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ادامه داد: با توجه به تعدد تاکسی‌ها نمی‌توانیم از سیستم کارت که در اتوبوس است استفاده کنیم و پز بانکی نیز هزینه دارد، ما برآنیم تا دو ماه دیگر سامانه QR  را روی تمام تاکسی‌ها نصب کنیم.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: اپلیکیشن خدمات الکترونیکی شهرداری قم با نام قمیار در اختیار شهروندان گرامی قرار گرفته است که این سرویس به همراه کیف پول یکپارچه شهروندی قم است، همچنین شرکت‌ها و استارت آپ‌هایی نیز در این پروژه با شهرداری قم همکاری می کنند که لیست آن‌ها را از با استفاده از دکمه «اپلیکیشن‌های همکار» مشاهده و اپلیکیشن‌های مربوط به آن‌ها را می‌توان دانلود کرد.

وی با بیان اینکه اگر این طرح جلوتر رفته می‌توان QR را در اختیار سایر بیزینس‌ها همچون سوپرمارکت‌ها و پمپ‌بنزین‌ها قرار داده و پذیرش کنیم، عنوان کرد: در این شرایط راننده تاکسی می‌تواند با استفاده از کیف پول خود خرید انجام دهد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم یادآور شد: نحوه شارژ از طریق بانک بسیار آسان است و کیف پول سقفی برای هزینه کرد ندارد، اما به دلیل مباحث امنیتی موجودی خاصی برای آن در نظر گرفته می‌شود و سقفی برای آن در نظر داریم.

محمدحسینی با تأکید بر اینکه کارت‌های آفلاین دارای سقف است، تصریح کرد: البته برای بحث‌های امنیتی قم کارت به‌صورت آفلاین، تدابیری اندیشیده شده است، برای کیف پول نیز با نام کاربری و رمز عبور سقفی را برای شهروند می‌گذاریم تا امنیت آن‌هم تأمین شود.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی برای کرایه‌های گردشی که نرخ مصوب دارند نصب QR امکان‌پذیر است، از تجربیات بسیاری از کشورها استفاده می‌کنیم و باید تلاش کرد راننده‌های تاکسی QR را بپذیرند و برای استفاده از آن تشویق شوند. این طرح اجتماعی در حمایت از مسافر و راننده تاکسی است و طبق نرخ مصوب شورای اسلامی شهر بوده و شهروند می‌تواند این نرخ را بپردازد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciz5a3.t1auw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما