دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : 90457
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه:

امام باقر (ع) در حوزه علمی سرآمد بودند و در مقابل اجتهادات انحرافی و غلو با قدرت ایستادند

قم نيوز : آیت الله حسینی بوشهری گفت: امام باقر (ع) در حوزه علمی سرآمد بود و امام پنجم در مقابل اجتهادات انحرافی و غلو با قدرت ایستادگی کرد.
امام باقر (ع) در حوزه علمی سرآمد بودند و در مقابل اجتهادات انحرافی و غلو با قدرت ایستادند
امام باقر (ع) در حوزه علمی سرآمد بودند و در مقابل اجتهادات انحرافی و غلو با قدرت ایستادند
به گزارش قم نیوز در ادامه برگزاری  سلسله برنامه‌های میعاد با عرفه از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، ویژه برنامه شهادت امام محمدباقر (ع) عصر امروز با سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و با مداحی حاج علی فراهانی از طریق سامانه زائر به صورت اینترنتی برگزار  شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در این همایش با تسلیت ایام شهادت امام باقر علیه السلام اظهار کرد: آن امام همام برای همگان الگو و اسوه هستند، به یاد خدا بودن، داشتن روحیه جود، سخاوت و بخشش از جمله ویژگی‌های برجسته امام هفتم علیهم السلام است. وقتی فرزندشان فوت کرد، امام با کوه صبر و بردباری در مقابل این مصیبت ایستادگی کردند و به ما آموختند که باید در برابر ناملایمات با صلابت ایستاد.

وی با بیان اینکه امام هفتم در دوران خود به پرسش‌های زیاد جواب دادند و ارتباط زیادی با جوانان و مباحث علمی داشتند، افزود: امام در حوزه علمی سرآمد عصرخودشان بودند، حکام زمان حضرت افرادی را مامور می‌کردند که دشوارترین سئوالات را از ایشان بپرسند، اما ایشان بسیار دقیق و قوی پرسش‌ها را پاسخ می‌دادند و در همین راستا به تربیت شاگردان برجسته بسیاری پرداختند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حدود سی هزار روایت از محمدبن مسلم از امام باقر علیه السلام نقل شده است، یادآور شد:  عده‌ای در زمان حضرت معتقد بودند که امویان و عباسیان درگیر منازعه هستند و ما باید جبهه جهادی را علیه آن‌ها راه بیندازیم، اما امام فرمودند که مردم مدت‌هاست که با مبانی دینی و اعتقادی فاصله گرفته اند به همین منظور جهاد ما امروز تبیین و تقویت مبانی دینی و اعتقادی شیعه و پیروان اهل بیت علیهم السلام است.

وی تصریح کرد:  برخی تصور می‌کردند که امام  با جهاد و مبارزه موافق نیستند، اما ایشان می‌فرمود،  اقتضائات زمان و مکانی فرصت را در اختیار ما قرار داده تا به تربیت شاگردان بپردازیم تا از این طریق انسان‌ها را تربیت کنیم و امت اسلامی براساس آن تقویت و رشد پیدا کند  به همین دلیل بحث مناظرات را مطرح کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی قرآن را ابزاری برای  مخالفت با اهل بیت علیهم السلام قرار داده بودند، تاکید کرد: امام(ع)در زمان خود به احیای قرآن پرداخت و همان سفارس رسول اکرم  (ص) را احیاءکرد و به تفسیر آیات قرآن پرداخت، راه اجتهاد را باز کرد و در مقابل اجتهادات انحرافی، بدعت‌ها و عادت غلو ایستاد و جبهه گرفت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcefe8o.jh87ni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما