چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : 90509
منبع : خبرگزاری تسنیم

"خودباوری و تکیه به توانمندی‌ها" در نشست کتاب خوان کارآفرینی

قم نيوز : نشست کتاب خوان آنلاین با محوریت کارآفرینی با حضور کارآفرینان برتر استان برگزار شد که در این نشست "خودباوری و توجه به توانمندی ها" مورد تاکید قرار گرفت.
"خودباوری و تکیه به توانمندی‌ها" در نشست کتاب خوان کارآفرینی
"خودباوری و تکیه به توانمندی‌ها" در نشست کتاب خوان کارآفرینی
به گزارش قم نیوز به مناسبت هفته کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، نشست کتاب‌خوان آنلاین امروز با محوریت "کارآفرینی" از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

در این نشست پنج نفر از فعالان عرصه کارآفرینی قم در قالب نشست کتاب‌خوان به معرفی کتاب با محوریت کارآفرینی پرداختند.

یاسر محدثی مدیر نرم افزار باسلام نیز در این نشست بیان کرد: یک شرکت نوظهور هستیم که فعالیت های آن متناسب  با استانداردها نیست و متفاوت است و خلاقیت در برنامه های ما بسیار بالا است، در زمینه راه اندازی اپلیکشین باسلام روش های متعددی را تست کردیم وکسب و کارهای کوچک و ساده و محصولات بدون واسطه خرید و فروش می شود.

وی با معرفی کتاب "از خوب به عالی" افزود: این کتاب دو بار ترجمه شده است، این کتابی که در اختیار دارم توسط ناهید سپهرپور ترجمه شده که این کتاب روش متفاوتی برای کار را تعریف کرده و شرکت هایی که حرف برای گفتن دارند و سریع رشد می کنند را مدنظر قرار داده است.

کارآفرین برتر قمی تصریح کرد: این کتاب می گوید می توانی عالی باشی، در دنیا 10 الی 20 هزار شرکت وجود دارد که خوب است و در میان این شرکت ها 10 شرکت عالی فعالیت می کند و این شرکت ها برای عالی شدن اقدامات وبرنامه ریزی مناسب داشتند و الگو هستند.

محدثی ادامه داد: کتاب از خوب به عالی حاصل 5 سال کارگروهی 21 محقق است که 2 هزار مصاحبه انجام دادند و شرکت های بزرگ را آنالیز کرده وعلت موفقیت آنها را مورد توجه قرار داده است که یکی از عوامل موفقیت این شرکت ها منظم فکر کردن است.

مدیر نرم افزار باسلام بیان کرد: شرکت های عالی روی یک نقطه تمرکز می کنند و به موفقیت می رسند، در سایت باسلام به کسب و کارهای کوچک توجه داریم ، همه ما یک علاقه و تجربه داریم و می گوییم که هنر خود را عرضه کن و بفروش و ابتدا باید به این نکته توجه شود که چه اقدامی را بهتر می توانی انجام دهی.

50 هزار غرفه از 970 شهر در نرم افزار باسلام به عرضه محصول می پردازند

کارآفرین برتر قمی تصریح کرد: در سایت باسلام 50 هزار غرفه از 970 شهر ایران مشغول فعالیت هستند  که از این تعداد برخی افراد موفق تر هستند و افرادی که موفق تر هستند موضوع را جدی تر گرفتند و این که  پول به دست بیاورند.

مرتضی محمدی استانی از کارآفرین استان نیز در این نشست با معرفی کتاب کتابدار کار آفرینی  بیان کرد: اصل کتاب در سال 2012 منتشر شده است و از نخستین منابع است که توسط گروهی از مترجمین به سرپرستی دکتر عیسی زارعی جمع آوری و ترجمه شده است.

وی افزود: این کتاب 11 فصل دارد و در مقدمات مفهوم کارآفرینی را تبیین می کند، در اصل کارآفرینی عمل سختی است و ممکن است در ظاهر ساده باشد ولی در عمل دارای دست اندازهایی است که باید برآن غلبه کرد.

محمدی داستانی با بیان اینکه هدف اصلی کتاب کتابدار کار آفرینی این است که مفهوم جدیدی به کارآفرینی بدهد، بیان کرد: در این کتاب درباره کارآفرین آمده است: کارآفرین کسی است که جا نمی زند و زمانی که با موانع روبرو شود کوتاه نمی آید و توانایی پیاده سازی رویاهای خود را دارد.

نویسنده کتاب در حوزه کارآفرینی عنوان کرد: کتاب کتابدار کار آفرینی ایده های بسیار خوبی دارد که چگونه کارآفرینی فکر کنیم و در حوزه کتابخانه های سنتی و دیجیتال و کسب و کارهای مبتنی برفضای مجازی این کتاب کاربرد بسیار مناسبی دارد.

"علم و عمل" دو حوزه سودمند در حوزه کارآفرینی است

وی با تاکید بر اینکه علم و عمل دو حوزه سودمند در حوزه کارآفرینی هستند، تصریح کرد: نویسنده این کتاب در مقدمه از اصطلاح کارگران دانش بحث کرده و تاکید کرده که کتابداران هم عضوی از کارگران دانش بوده ومی توانند در زمینه کارآفرینی نقش آفرینی کنند.

محمدی داستانی بیان کرد: در این کتاب مصداق هایی درباره تجربه های کارآفرینی بیان شده است وایده هایی که ارائه داده بسیار سودمند است، در بخشی از این کتاب تاکید شده که کتابدار می تواند به اعضا خدمت رسانی کند و در عرصه کارآفرینی اهتمام داشته باشد.

سید محمد حسینی ایده پرداز و بنیانگذار رسانه آموزشی کتاب خوانی در این نشست بیان کرد: براساس نیازی که گروه های مختلف جامعه دارند سعی می شود از روش های مختلف مطالعه را آموزش دهیم و دوره های آموزش و سخنرانی ارائه می شود.

وی با معرفی کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه بیان کرد: موضوعی که درپروژه بسیار مهم است ارتباطات انسانی است و این که با افراد ارتباط برقرار کنیم تا اهداف مدنظر به خوبی پیش برود.

ایده پرداز و بنیانگذار رسانه آموزشی کتاب خوانی تصریح کرد: اگر به عنوان یک کارمند ومدیر و کتابدار قصد داشته باشیم کسب و کار راه بیندازیم باید تصور خود را درست کنیم و این کتاب به ما می گوید مدیریت پروژه اقدام بسیار ساده ای است که هرکسی به آن نیازمند است.

حسینی گفت: پروژه یعنی زمان مورد توجه است ولی مدیریت افراد و منابع بسیار مهم تر است و اگر در اختیار قرار بگیرد زمان نیز برای ما به خوبی پیش می رود، اینکه اگر کاری انجام دهیم و دیگران از آن الگوگیری کنند نیازمند این هستیم که مدیریت پروژه را به دست بگیریم.

وی با بیان اینکه هر فصل از کتاب  "مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه" ما را با یک مدل جدید پروژه آشنا می کند، افزود: در بخشی از این کتاب می گوید مدیریت غیر رسمی پروژه احتمالا تنها علمی است که در فضای کاری قرن 21 به کار می آید و در برابر این جمله گارد  می گیریم ولی جلوتر می رویم متوجه می شویم هنگامی که به ما می گویند مدیر پروژه مقام و پست دادند ولی هنگامی که به مدل ذهنی این کتاب جلو می رویم به این نتیجه می رسیم که مدیریت پروژه برعهده مردم است و باید آنها را رهبری کنیم.

موسوی از کارآفرینان برتر استان در این نشست با معرفی کتاب درآمدی بربازاریابی کتابخانه ها بیان کرد: این کتاب 5 فصل دارد که فصل نخست درباره اهمیت ضرورت بازاریابی است، فصل دوم به این موضوع پرداخته که چرا بازاریابی این میزان در جامعه مورد توجه و مفید است و فصل سوم ابزارهای مورد نیاز و فصل چهارم بازاریابی در عمل و فصل پنجم همکاری بین ناشران است.

وی تصریح کرد: رشته اصلی من مترجمی زبان بود و کتاب هایی که می خواندم و تلاش می کردم به وسیله این کتاب ها دانشی به دست بیاورم تا در آینده به سودمند باشد، این موضوع مورد توجه است که بزرگ ترین نقش در زمینه کارآفرینی معرفی کار است.

کارآفرین برتر قمی بیان کرد: تیمی به نام همیار پژوهش ایجاد کردیم و در این زمینه با معماران ارتباط داریم و برخی دیگر در حوزه آی تی مشغول فعالیت هستند و شرکتی داریم که در این شرکت 20 میز فعال داریم.

موفقیت کارآفرینان با حرکت در یک تیم و گروه محقق می شود

وی عنوان کرد: موضوعی که باید مورد تاکید باشد حرکت به سمت عمل گرایی است و تا زمانی که در قالب یک تیم فعالیت نکنیم موفق نمی شویم، در زمینه تولید محتوا کمبود نیرو داریم از وزارت ارشاد به ما محتوا دادند ولی متاسفانه نیرو نداریم و به همه دوستان علم ارتباط می گویم کار فقط فهرست نویسی نیست.

موسوی گفت: بازاریابی موضوع بسیار مهمی است وامروز کار مشاوره اطلاعاتی و تامین محتوا را انجام می دهیم، از دوستان علم اطلاعات می خواهم در قالب تیم فعالیت کنند و مطمئن باشیم کار وجود دارد و قصد نداریم میلیارد شویم بلکه می توان در حوزه های مختلف تیم های بسیار خوب بین رشته ای ایجاد کرده و به توزیع اطلاعات کمک کنیم.

علی رشید از تولیدکنندگان برتر استان قم بیان کرد: 24 سال سن دارم و در زمینه تولید جوراب فعالیت می کنم و در حال خدمت رسانی به تولید کشور هستم و 14 نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار کردم و تلاش می کنم این تعداد را ده برابر افزایش دهم.

"برنامه ریزی" عامل موفقیت کارآفرین 24 ساله ای که برای 250 نفر اشتغال زایی کرد

وی افزود: به عنوان جوان برتر برنامه پایش انتخاب شدم، در زمینه جوراب بافی فعالیت می کنم و در استان قم برای افرادی که مشکلات مالی داشتند و همچنین بچه های بهزیستی کارآفرینی بزرگی انجام داده وبرای 250 نفر اشتغال زایی کردیم.

تولید کننده برتر قمی تصریح کرد: با توجه به خرید دستگاه های جدیدی که خریداری کردیم تعداد افراد شاغل در کارگاه ها را به 150 نفر می رسانیم، باید تلاش شود با بهره مندی از تجربیات به پیشرفت برسیم و موفقیت به دست بیاوریم.

رشید با معرفی کتاب مهارت های مدیریت حرفه ای بیان کرد: این کتاب را به تازگی خواندم که درباره خودساختگی و مدیریت تغییر توضیح داده است، این کتاب از نظر خودسازی برافراد کار می کند و همچنین برخی مشکلات را برطرف می کند.

وی ادامه داد: فصل دوم این کتاب درباره نحوه ارتباط گیری است و این که چگونه با افراد موفق ارتباط داشته باشیم، مدیریت زمان از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب است و به نظرم زمان نقش مهمی در زندگی دارد و همچنین فصل آخر این کتاب درباره مدیریت تغییر تاکید کرده است و اینکه در راستای رفع نقایص خود اقدام کرده که موضوع مهم در این زمینه خودباوری است چون خودباوری از جمله عوامل موفقیت است.

 خودباوری و اعتقاد مهم ترین رمز موفقیت در کار است

 تولید کننده برتر قمی تصریح کرد: ابتدای کار که فعالیت خود را آغاز کردم دستگاه های مکانیزه 35 سال پیش را احیا کردیم، اگر شخصی بخواهد کارگاه جوراب بافی راه اندازی کند با 5 میلیون تومان می تواند و هزینه زیادی نیاز نیست و بلکه باید اعتقاد و جرئت داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccopqo.2bqxx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما