جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 90541
منبع : خبرگزاری تسنیم

احداث سایت پسماند ویژه و صنعتی قم در دستور کار قرار گیرد

قم نيوز : معاون استاندار قم گفت: هر چه سریع‌تر مراحل واگذاری زمین و جذب سرمایه‌گذار برای احداث سایت پسماند ویژه و صنعتی قم در دستور کار قرار گیرد.
احداث سایت پسماند ویژه و صنعتی قم در دستور کار قرار گیرد
احداث سایت پسماند ویژه و صنعتی قم در دستور کار قرار گیرد
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با تأکید بر احداث سایت پسماند در دو بخش ویژه و صنعتی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های استان ساخت سایت برای پسماندهای ویژه و صنعتی است.

وی آغاز مطالعات شناسایی سایت پسماند صنعتی و ویژه را از ارگان‌های مرتبط خواستار شد و افزود: هر چه سریع‌تر مراحل واگذاری زمین و جذب سرمایه‌گذار برای احداث سایت در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با تأکید بر عدم ورود پسماندهای صنعتی شهرهای دیگر تصریح کرد: در این سایت تنها پسماندهای استان قم دفن شده و سرمایه‌گذاران باید توجیه شوند که اجازه دفن پسماند سایر استان‌ها را نخواهند داشت.

وی در ادامه جذب سرمایه‌گذار متخصص را یکی از الزامات واگذاری زمین دانست و خاطرنشان کرد: ساخت سایت پسماند ویژه و صنعتی نیازمند ارزیابی‌های زیست‌محیطی بوده و باید سرمایه‌گذار شرایط لازم را داشته باشد.

بهشتی در ادامه به سیستم جمع‌آوری پسماند از زمان شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: استان قم یکی از استان‌هایی بوده که از زمان شیوع ویروس کرونا تمام پروتکل‌های بهداشتی در حوزه پسماند را کامل رعایت کرده است.

وی همکاری ارگان‌های اجرایی را در جمع‌آوری پسماند موردتقدیر قرارداد و بیان کرد: یکی از چالش‌های اساسی مسئله زباله گردها بوده که باید با سر شبکه آن‌ها برخورد قانونی شود و ناهنجاری‌های ایجادشده از طرف این شبکه را کنترل کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم یکی از برنامه‌های فرهنگی لازم‌الاجرا را فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله از مبدأ عنوان و مطرح کرد: تمام دستگاه‌های فرهنگی مانند صداوسیما و خبرگزاری‌ها برای فرهنگ‌سازی تفکیک زباله به میدان آمده و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی لازم را انجام دهند.

وی حجم پسماندهای بیماران کرونایی در منزل را اندک دانست و یادآور شد: تفکیک زباله از مبدأ علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های بخش خدمات شهری شهرداری می‌تواند عامل تولید ثروت در استان باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizwa3.t1au52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما