شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : 90555
منبع : خبرگزاری تسنیم

زاکانی: حضور کتابداران در مراکز فرهنگی نقش مؤثری در ترویج کتاب‌خوانی دارد

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس گفت: حضور کتابداران در مدارس و مراکز فرهنگی و امکان مذهبی و ارتباط‌گیری با مردم نقش بسزایی در ترغیب مردم به سمت کتاب‌خوانی و کتابخانه‌ها دارد.
زاکانی: حضور کتابداران در مراکز فرهنگی نقش مؤثری در ترویج کتاب‌خوانی دارد
زاکانی: حضور کتابداران در مراکز فرهنگی نقش مؤثری در ترویج کتاب‌خوانی دارد
به گزارش قم نیوز علیرضا زاکانی امروز در نشست با سجاد عمرانی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان که در دفتر نماینده مردم قم در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: حضور در کتابخانه‌ها و مطالعه سبب تقویت ابعاد ملی و مذهبی و ایجاد غیرت دینی همراه با رشد دانش و عقلانیت می‌شود.

وی پرهیز از سیاسی‌کاری‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی را از جمله ویژگی‌های ممتاز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست و افزود: موضوع کتاب‌خوانی جزء نقاط آغازین است که در راستای مصلحت و منفعت مردم و انقلاب انجام می‌شود، نگرش این نهاد فرهنگی حرکت در مسیر انقلاب و موضع انقلابی داشتن است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حضور کتابداران در مدارس و مراکز فرهنگی و امکان مذهبی و ارتباط‌گیری با مردم نقش بسزایی در ترغیب مردم به سمت کتاب‌خوانی و کتابخانه‌ها دارد.

زاکانی عنوان کرد: باید فرهنگ اهدای کتاب و مدیریت فضای مجازی با محوریت معرفی کتاب‌های خوب در کشور به شیوه‌ای مطلوب شکل بگیرد، نقش مدیریتی کتابداران کتابخانه‌ها نیز امری مهم است که چنین ظرفیتی را در کتابخانه فراهم آورند.

وی بابیان اینکه رشد و شکوفایی استعدادها  به تعلیم و تربیت بستگی دارد که زیربنای آن مطالعه و خواندن است، گفت: اگر بخواهیم فرهنگ مطالعه در کشور ارتقا پیدا کند معرفی کتاب‌های خوب به مخاطبان و هدایتگری آنان باید مورد تأکید باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درصدد هستیم در مرکز پژوهش‌های مجلس منظومه‌ای را ایجاد کنیم که جایگاه و اهمیت کتابخانه‌های عمومی و ضرورت کتاب‌خوانی را در کشور تقویت کند.

زاکانی افزود: نهاد کتابخانه‌ها رسالت و مسئولیت بزرگی را از دو جنبه برعهده دارد که ترویج کتاب‌خوانی در کشور و جهت‌دهی افکار عمومی به امر خواندن و شناسایی شیوه‌ها و سبک‌های تأثیرگذار است.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه مطالعه کتاب بیان کرد: شناخت جامعه هدف و ترغیب آن به سمت کتاب‌خوانی و ایجاد شبکه‌ای گسترده از اشخاص و اقشار مختلف در تمامی گروه‌های سنی در متن اتفاق می‌افتاد اما مدیریت و برنامه‌ریزی آن باید در کتابخانه انجام شود که لازمه آن نیروی کارآمد و متخصص است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مطالعه کتاب به‌عنوان یک ارزش در جامعه به شمار می‌رود اما ارزشمندتر از آن سواد خواندن است و اینکه افراد چه کتابی را و با چه سبکی انتخاب کنند و بخوانند تا سبب رشد و تعالی آن‌ها شود.

زاکانی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها باید در تهیه و معرفی منابع و انتقال مطالب به مخاطب توجه ویژه‌ای داشته باشند که خوشبختانه چارچوب و قاعده‌ای برای انتقال کتاب به کتابخانه فراهم‌شده که تا حدودی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را رفع کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkk0n.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما