شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : 90557
منبع : خبرگزاری مهر

ذوالنور: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از حلقه‌های مفقوده اشتغال کشور است

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس گفت:در دانشگاه‌ها سعی در بدست آوردن مدرک تحصیلی است در حالی یکی از حلقه های مفقوده حل بیکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی انسانی متخصص است.
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از حلقه‌های مفقوده اشتغال کشور است
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از حلقه‌های مفقوده اشتغال کشور است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام المسلمین ذوالنور عصر پنج شنبه در دیدار با مدیر کل، معاونین و جمعی از مسئولین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم که به مناسبت هفته ملی مهارت برگزار گردید گفت: معمولاً تحصیل کرده‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دنبال پشت میز نشینی هستند و این مساله خود یک معضل است چراکه مهارت لازم برای کارهای تخصصی را ندارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در کشور مشاغلی تعریف شده که شامل عناوین مختلفی است و همه علاقه دارند پست‌های مدیریتی و شغل‌های پشت میز نشینی داشته باشند در حالی که نیاز کشور به افراد متخصص و کاربلد است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنور در بخش دیگری از این دیدار یکی از حلقه‌های مفقوده در حل اشتغال کشور را آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: این آموزش‌ها جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند و دولت و مجلس برای این مهم باید اهتمام داشته باشند.

وی افزود: معمولاً از دانشگاه آدم ماهر و کاربلد بیرون نمی‌آید ولی افرادی که از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت یاد می‌گیرند افراد مؤثر و کاربلد هستند و این افراد توان انجام کارهای مهارتی را دارند و توقع مدیریتی ندارند که این خاصیت فنی و حرفه‌ای است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آموزش مهارت‌های کاربردی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای گفت: فارغ‌التحصیلان این مراکز به دلیل اینکه مهارت‌های کاربردی یاد گرفته‌اند بسرعت مشغول به کار می‌شوند لذا ضرورت دارد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسط و توسعه یابد.

وی افزود: سهم آموزش‌های فنی و حرفهای در لایحه بودجه باید پررنگ‌تر شود و این مساله باید به عنوان مطالبه جدی مسئولین فنی و حرفه‌ای و نمایندگان مردم باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfetd1.w6dxtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما