يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 90574
منبع : خبرگزاری فارس

سپاه به کمک محیط زیست قم می آید

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از امضای تفاهم نامه با سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم به منظور حفاظت از عرصه های طبیعی و توسعه سواد و فرهنگ زیست محیطی در جامعه خبر داد.
سپاه به کمک محیط زیست قم می آید
سپاه به کمک محیط زیست قم می آید
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری با سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم گفت: حوزه اختیارات، منابع مالی و اعتباری و نیروی انسانی سازمان محیط زیست بسیار حداقلی بوده و پاسخگوی چالش ها و معضلات زیست محیطی کشورمان نیست.

وی با اشاره به تصویب برخی قوانین زیست محیطی از جمله قانون هوای پاک و قانون حفاظت از خاک، بر ضرورت حمایت هر چه بیشتر تمامی نهادها از محیط زیست تأکید کرد و گفت: برای تحقق اهداف زیست محیطی و بهبود توان اجرایی و نظارتی در این حوزه، نیازمند همکاری و مشارکت همه مردم و مسؤولان هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 50 قانون اساسی و فرموده رهبر معظم انقلاب، محیط زیست یک مسأله فراجناحی و مستقل است که آحاد جامعه در برابر آن وظایف و تکالیفی برعهده دارند و در این میان سازمان بسیج مستضعفین با پشتوانه مستحکم مردمی می تواند بسیار راهگشا باشد.

وی در پایان با اشاره به برخی مشکلات و چالش های زیست محیطی در استان قم در حوزه های طبیعی و انسانی، تصریح کرد: امیدواریم هرچه بیشتر بتوانیم از ظرفیت عظیم سپاه پاسداران و بسیج در راستای حفاظت از عرصه های طبیعی و توسعه سواد و فرهنگ زیست محیطی در جامعه بهره مند شویم.

سرهنگ پاسدار مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم نیز در این جلسه با بیان اینکه همکاری و هماهنگی این دو نهاد بسیار ارزشمند است، بر ضرورت نگاه بلندمدت به مسائل زیست محیطی تأکید کرد و گفت: ما آمادگی کامل برای پیشبرد برنامه های آموزشی و عملیاتی در حوزه محیط زیست استان قم داریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceen8o.jh87fi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما