يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : 90583
منبع : خبرگزاری مهر
نماینده مردم قم در مجلس:

زاکانی: ترویج کتابخوانی در راستای مصلحت و منفعت مردم وانقلاب انجام می‌شود

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه مطالعه موجب تقویت ابعاد ملی و مذهبی و ایجاد غیرت دینی می‌شود، گفت: ترویج کتابخوانی در راستای مصلحت و منفعت مردم و انقلاب انجام می‌شود.
ترویج کتابخوانی در راستای مصلحت و منفعت مردم وانقلاب انجام می‌شود
ترویج کتابخوانی در راستای مصلحت و منفعت مردم وانقلاب انجام می‌شود
به گزارش قم نیوز علیرضا زاکانی شامگاه شنبه در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن تاکید بر لزوم تقویت جایگاه کتابخانه های عمومی و ضرورت گسترش کتابخوانی در کشور افزود: رسالت نهاد کتابخانه ها ترویج کتابخوانی در کشور و همچنین جهت دهی افکار عمومی به امر خواندن و شناسایی شیوه‌ها و سبک‌های تأثیرگذار است.

وی اعتلای کتابخانه ها و گسترش فرهنگ کتابخوانی را یک امر حاکمیتی دانست و افزود: یکی از ظلم‌های بزرگ در کشور عدم توجه به حوزه فرهنگ به ویژه در زمینه ترویج مطالعه و شناساندن نقش کتابخانه های عمومی در توسعه زیرساخت هاست.

زاکانی با اشاره به ضرورت توجه به سواد خواندن تصریح کرد: کتابخانه ها باید در تهیه و معرفی منابع و انتقال مطالب به مخاطب توجه ویژه ای داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مشاوره و ارائه اطلاعات درست به مخاطب در حوزه کتاب را یکی از مشکلات کتابخانه ها دانست و افزود: کتابداران باید توانایی کافی برای ارائه اطلاعات درست به مخاطبان را در کتابخانه ها داشته باشند.

وی رشد و شکوفایی استعدادها در یک کشور را بستگی به تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: ترویج کتابخوانی در راستای مصلحت و منفعت مردم و انقلاب انجام می‌شود.

زاکانی پرهیز از سیاسی کاری و جناح بندی‌های سیاسی را از ویژگی‌های ممتاز نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست و افزود: حضور در کتابخانه ها و مطالعه موجب تقویت ابعاد ملی و مذهبی و ایجاد غیرت دینی همراه با رشد دانش و عقلانیت می‌شود.

وی بیان کرد: حضور کتابداران در مدارس و مراکز فرهنگی و امکان مذهبی و ارتباط گیری با مردم نقش بسزایی در ترغیب مردم به سمت کتابخوانی و کتابخانه ها دارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcexn8o.jh87vi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما