قم نيوز : رئیس کانون مداحان استان قم گفت: با هماهنگی‌هایی که در دست انجام است برنامه‌های عزاداری با حضور مداحان مختلف استان در اماکن متبرکه ضبط می‌شود و از شبکه استانی قم پخش می‌شود؛ هیأت‌های بزرگ نیز برای پخش زنده مراسم‌های عزاداری خود در فضای مجازی برنامه‌ریزی کرده‌اند و جای نگرانی عزاداران نسبت به محروم ماندن از مراسم عزاداری اباعبدالله نیست.
قمی‌ها نگران محروم ماندن از روضه اباعبدالله(ع) نباشند/ پخش برنامه‌های عزاداری محرم از شبکه استانی
قمی‌ها نگران محروم ماندن از روضه اباعبدالله(ع) نباشند/ پخش برنامه‌های عزاداری محرم از شبکه استانی
به گزارش قم نیوز عباس حیدرزاده با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم و وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان قم گفت: مداحان استان نیز همانند سایر اقشار جامعه خود را موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ می‌کند می‌دانند و آن را دقیق اجرا می‌کنند و اجرای آن را نیز به عزاداران توصیه می‌کنند.

وی ادامه داد: مداحان در راستای عمل به دستورات مسؤولان امر و تأکیدات مقام معظم رهبری برای حفظ سلامت و جان عزاداران حسینی تمام تلاش خود را به کار می‌برند.

رئیس کانون مداحان استان قم بیان کرد: توصیه شده است تا جایی که امکان دارد هیأ‌ت‌ها مجالس خود را در مکان باز برگزار کنند و در صورتی که مجلس روضه سید‌الشهدا در مکان بسته برگزار شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حیدرزاده عنوان کرد: همانقدر که احیای محرم و برگزاری برنامه‌های عاشورا ضرورت دارد عمل به دستورات بهداشتی نیز ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود برخی از مردم به دلیل شیوع بیماری کرونا در ماه محرم در مراسم‌های عزاداری حضور فیزیکی نداشته باشند گفت: برای جبران این خلأ، کانون مداحان قم در صدد همکاری با صدا و سیمای مرکز قم و همچنین هماهنگی‌ با اماکن متبرکه از جمله آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و سایر امامزاده‌ها است تا برنامه‌های عزاداری با حضور مداحان مختلف استان ضبط ‌شود و از شبکه استانی قم پخش شود تا مردم در ماه محرم از روضه سید‌الشهدا بهره‌مند شوند.

رییس کانون مداحان استان قم اضافه کرد: هیأت‌های بزرگ نیز برای پخش لایو مراسم‌های عزاداری خود در فضای مجازی برای ماه محرم برنامه‌ریزی کرده‌اند تا همه بتوانند از راه دور و نزدیک از مجلس اباعبدالله فیض ببرند و جای نگرانی عزاداران نسبت به محروم ماندن از مراسم عزاداری نیست.

حیدرزاده تصریح کرد: تمام مداحان استان قم آمادگی لازم برای برگزاری مراسمات حضوری و مجازی در ماه محرم دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciywa3.t1auv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما