يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : 90593
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

بوستان ولایت نیازمند توجه مدیران استانی

قم نيوز : سرپرست شهرداری منطقه سه قم با تأکید بر قابلیت‌های بوستان ولایت در جذب توریسم و ارتقاء کیفیت گردشگری استان، گفت: بوستان ولایت نیازمند توجهی فرا منطقه‌ای بوده و در صورت توجه مدیران استانی با نگاهی کلان مشکلات این بوستان مرتفع خواهد شد.
بوستان ولایت نیازمند توجه مدیران استانی
بوستان ولایت نیازمند توجه مدیران استانی
مهرداد روحانی وزیری با اشاره به وضعیت فضای سبز در منطقه سه شهر قم، بیان کرد: مساحت فضای سبز منطقه سه بیش از ۴ میلیون مترمربع بوده و با سرانه فضای سبز و استاندارد جهانی برابری می‌کند اما یکی از مشکلات در این حوزه توزیع نا مناسب در محلات مختلف و سرانه فضای سبز محلی است.

سرپرست شهرداری منطقه سه قم بیشترین فضای سبز منطقه را فضای سبز جنگلی اعلام و خاطرنشان کرد: یکی از کمبودهای حوزه فضای سبز نبود بوستان‌های محله‌ای بوده و بافت فرسوده در این منطقه اجازه ساخت بوستان نداده و نیازمند تملک است.

روحانی وزیری با اشاره به اهمیت پویایی پارک‌ها و بوستان‌ها، ابراز کرد: اجرای بعضی از طرح‌هایی که منجر به پویایی و زنده شدن بوستان‌ها و پارک‌ها می‌شود نیاز به بودجه‌های سنگین نداشته و تنها با خلاقیت و طراحی ساده می‌توانیم کاربری‌های متفاوتی در آن ایجاد کنیم.
وی فضای سبز ۴ میلیون مترمربعی منطقه سه را فضایی ایده آل برای اجرای طرح‌های فرهنگی و مفرح برای منطقه معرفی کرد و افزود: الگوبرداری از طرح‌های موفق کشور و دنیا می‌تواند تحولی بزرگ را در قم رقم‌زده و زمان ورود به این مباحث رسیده است.

سرپرست شهرداری منطقه سه قم مساحت بوستان ولایت را ٢٣٠ هکتار اعلام کرد و گفت: یکی از بوستان‌های منحصربه‌فرد بوده که تا امروز به آن بی‌توجهی شده و یکی از مسائل این بوستان نداشتن دید و منظر استاندارد از سمت عوارضی است.
روحانی وزیری از رفع مشکلات ورودی بوستان خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در هفته گذشته مسیر ورودی بوستان به تصویب نهایی رسیده و تا پایان سال عملیات عمرانی هر دو ورودی آن تمام می‌شود.

وی ادامه داد: آسفالت مسیرهای داخل بوستان نیز در دستور کار قرارگرفته و زیرسازی آن انجام ‌شده و مبلمان شهری و ساخت ۵٠ عدد سکو در حال پیگیری است تا ورود و اسکان مردم در بوستان ساماندهی شود.
سرپرست شهرداری منطقه سه قم یکی دیگر از مشکلات بوستان را تأمین روشنایی عنوان و تصریح کرد: طرح روشنایی بوستان مصوب شده اما به علت هزینه بالای اجرای آن از سال آینده و به‌صورت فازبندی انجام می‌شود.

روحانی وزیری آب‌رسانی در این بوستان را به خاطر نوع توپوگرافی آن مشکل ارزیابی کرد و تأکید کرد: بسیاری از مشکلات و مسائل زیر بنایی این بوستان حل‌شده ولی به علت مساحت بالای این بوستان باید برای به بهره‌برداری رساندن آن فرا منطقه‌ای به آن توجه کرد.
وی بوستان ولایت را به لحاظ توپوگرافی ویژه خواند و تصریح کرد: باید از این فرصت در جهت جذب توریسم و ارتقاء کیفیت گردشگری استان استفاده کرده و نیازمند نگاهی کلان از سمت مدیران استانی در این مورد هستیم.

سرپرست شهرداری منطقه سه قم تأکید کرد: توسعه فضای سبز با شهرداری است اما نگهداری و حفظ آن با مشارکت مردم امکان داشته و در این حوزه نیازمند کارهای فرهنگی و آموزش در سطح وسیعی هستیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfmtd1.w6dx1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما