?>?> زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) شبهات عده‌ای در مورد مسئله امامت را بی‌اثر کرد | قم نیوز
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 90672
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران:

زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) شبهات عده‌ای در مورد مسئله امامت را بی‌اثر کرد

قم نيوز : معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) شبهات عده‌ای در مورد مسئله امامت را بی‌اثر کرد، گفت: به نسل جوان توصیه می‌کنم زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) را که یکی از بهترین گنجینه‌های به یادگار مانده است، مطالعه کنند.
زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) شبهات عده‌ای در مورد مسئله امامت را بی‌اثر کرد
زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) شبهات عده‌ای در مورد مسئله امامت را بی‌اثر کرد
به گزارش قم نیوز معصومه ظهیری در سالروز میلاد امام هادی(ع) دهمین اختر تابناک امامت و ولایت اظهار داشت: یک دوره اصول عقاید و مباحثی از جمله توحید، نبوت و امامت در این زیارت وجود دارد.
وی افزود: زمانی که عده ای می‌خواستند به مساله امامت شبهه وارد کنند این امام معصوم با این زیارت جامع توانست نقش امامت و جایگاه آن را به خوبی بیان کند.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: امام هادی(ع) در این زیارت به بیش از دویست فضیلت و منقبت از اهل بیت (ع) اشاره کرده و آنان را نمونه‌های اعلای الهی و حجت‌های خدا بر اهل دنیا و آخرت معرفی کرده است.
وی با بیان اینکه قرائت این زیارت به تعمیق اعتقادات کمک شایانی می کند، گفت: ولادت امام هادی(ع) بهترین فرصت برای مطالعه این دعاست ضمن اینکه شرح های مختلفی از علما از جمله آیت الله جوادی آملی بر این زیارت نوشته شده است.
ظهیری گفت: مجموعه کتاب ادب فنای مقربان( جلد اول تا هشتم) از مجموعه آثار گرانقدر آیت الله جوادی آملی با موضوع شرح زیارت جامعه کبیره است که در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه امام هادی(ع) جزو ائمه جوان بودند که خوش درخشیدند گفت: در زمان امام باقر و امام جواد(ع) پاسخگویی به سوالات انجام می شد و عصر امام هادی(ع) عصر شبهات و پاسخگویی به آن بود.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اضافه کرد: بعضی از افراد در زمان امام رضا(ع) توقف کردند و هشت امامی شدند اما امام هادی(ع) در عصر خویش به جایگاه امامت پرداختند و با قوت به سوالات و شبهات مطرح شده در این زمینه پاسخ دادند.
وی با اهتمام بر اینکه امام هادی(ع) با اینکه در حصر بود اما به جایگاه امامت در قالب زیارت جامعه پرداختند و این خدمت بزرگ فرهنگی را به شیعیان و همه مسلمانان کردند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdx90n.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما