پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : 90678
منبع : خبرگزاری فارس

نمی‌توان در پذیرش و اصل سند غدیر تردید کرد

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز کسی نمی‌تواند در پذیرش غدیر و داستان مربوط به این واقعه در اصل سند تردید کند.
نمی‌توان در پذیرش و اصل سند غدیر تردید کرد/حدیث انذار سند ولایت امام علی(ع)
نمی‌توان در پذیرش و اصل سند غدیر تردید کرد/حدیث انذار سند ولایت امام علی(ع)
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام ناصر رفیعی در نشست اهمیت و جایگاه غدیر در منابع فریقین که ظهر امروز در حسینیه مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، با بیان اینکه واقعه غدیر از مهمترین رخدادهای تاریخ مسلمانان است، اظهار کرد: بسیاری از منابع اهل سنت، غدیر را نقل کردند ولی قائل به جانشینی حضرت  علی(ع) نیستند.

وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) از روز نخست علی(ع) را پرورش دادند و آمادگی های لازم را برای او فراهم کردند، گفت: پیامبر ابتدا آمادگی تربیتی در ایشان ایجاد کردند، حضرت امیر مؤمنان(ع) در این زمینه می‌فرمایند پیامبر اکرم(ص) روزانه صفات اخلاقی را به من آموزش می‌دادند و در زمینه آمادگی اجرایی ایشان در جنگ­ های بدر، احد و خندق پیشگام بودند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: ولایت امام علی(ع) از غدیر مطرح شد؛ مهمترین سند ولایت امیر مؤمنان(ع) و جانشینی ایشان حدیث انذار است که شیعه و سنی آن را نقل کردند.

وی یادآور شد: حدیث منزلت نیز در این حوزه ذکر شده و سپس دهها آیه ولایت نیز وجود دارد و امام هادی(ع) در زیارت غدیر همه این آیات را ذکر کرده است.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: امروز کسی نمی‌تواند در پذیرش غدیر و داستان مربوط به این واقعه در اصل سند تردید کند و حداکثر سخنی که می‌توانند بیان کنند این است که پیامبر اکرم(ص) دوستی حضرت امیر مؤمنان(ع) را بیان کرده است.

وی با تأکید بر تقویت مبانی معرفتی از سوی خواهران طلبه گفت: خواهران طلبه لازم است مبانی معرفتی خود را تقویت کنند و شعاری و احساسی از هیچ چیز دفاع نکنند و یک سیر مطالعاتی در برنامه خود داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: شما نمی‌توانید بگویید که مباحث غدیر با رشته‌ام مرتبط نیست بلکه به اطلاعات عمومی در زمینه همه علوم نیاز دارید و باید مبانی معرفتی خود را تقویت کنید تا بتوانید به شبهات غدیر پاسخ دهید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjomeh.uqeyazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما