پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : 90690
منبع : خبرگزاری تسنیم

افزایش تعداد بستری‌های کرونا در قم

قم نيوز : معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر وضعیت قم قرمز و فرسودگی شغلی در کادر درمانی و بهداشتی قم چشمگیر است.
افزایش تعداد بستری‌های کرونا در قم/ فرسودگی شغلی در کادر درمانی و بهداشتی چشمگیر است
افزایش تعداد بستری‌های کرونا در قم/ فرسودگی شغلی در کادر درمانی و بهداشتی چشمگیر است
به گزارش قم نیوز سیامک محبی امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: روند بیماری در سه هفته اخیر صعودی بوده و تعداد فوت در سطح کشور از پیک اول بیشتر شده هر چند در چند روز اخیر روند کلی شیوع در کشور به سمت کاهش است، اما در قم افزایشی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در قم تعداد بستری بیماران پایین بود و در مرگ نیز یکی مانده به آخرین استان بودیم که اخیرا رشد فوتی را در جدول داریم.

وی تصریح کرد: در حالی که برخی از استان‌ها مانند خوزستان وارد مرحله سفید شده است، در قم روند افزایشی و وضعیت قرمز داریم و تعداد بیماران بدحال نیز افزایش داشته است.

محبی بیان کرد: افزایش تعداد پذیرش و بستری‌ها در قم، یک هشدار است و در حالی که تعداد افراد مثبت از درصد پایینی برخوردار بود، در حال حاضر احتمال مثبت شدن آزمایشات تست کرونا بین افراد مشکوک به بیماری در قم به 49 درصد رسید.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 99 بیشترین ابتلاء کرونا در میان افراد از 30 تا 39 است، اما میزان مرگ در افراد بالای سنی 80 سال بوده و احتمال مرگ در میان بیماران به 7 درصد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: اگر این ویروس به خوبی در قم کنترل نشود تعداد بستری‌ها به 1000 نفر می‌رسد، از این رو تقاضا داریم شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌ها حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

وی گفت: شهرداری قم همراهی خوبی در تبلیغات محیطی و فرهنگ شهروندی به استفاده از ماسک داشته است که از همراهی مدیریت شهری قم تقدیر می‌کنیم.

محبی در مورد رعایت پروتکل‌ها نیز افزود: کمیته نظارت به طور مرتب برگزار می‌شود و وضعیت قم را رصد می‌کند، در رعایت پروتکل‌ها، کارخانه‌ها 86 درصد و ادارت 74 درصد مشارکت دارند، اما دفاتر پیشخوان از 82 به 65 درصد کاهش داشته و وضعیت آموزشگاه‌ها بهتر از قبل شده است.

وی بیان کرد: رعایت ضوابط بهداشتی در گیم نت‌ها از 80 به 50 درصد نزول داشته و رستوران‌ها 62 درصد و تالارهای پذیرایی 68 درصد مشارکت داشته‌اند، میزان رعایت بهداشت در نانوایی‌ها از 47 به 46 درصد رسیده و اتحادیه مکلف است این مساله را مورد رسیدگی قرار دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: رعایت پروتکل‌ها در بستنی‌فروشی‌ها از 70 به 60 درصد و آرایشگاه‌ها از 81 به 82 درصد و پاساژها به 50 درصد رسیده، اما وضعیت مساجد بهتر شده است.

وی عنوان کرد: بانک‌ها نسبت به قبل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند و مشارکت به 63 درصد رسیده است، استفاده مردم از ماسک نیز به 66 درصد در معابر و واحدهای صنفی به 75 درصد و رعایت مردم در حمل و نقل عمومی به 67 درصد رسیده و وضعیت برخی از سازمان‌ها در قم استفاده از ماسک رضایت‌بخش نیست.

محبی خاطرنشان کرد: قم به وضعیت قرمز رسیده و فرسودگی شغلی در کادر درمانی و بهداشتی چشمگیر است، در حال حاضر در منطقه قرمز گروه شغلی یک ملزم به کار هستند که شامل فروشگاه زنجیره‌ای در تامین اقلام اساسی، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی و داروخانه ها و ... هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdz90n.yt0zn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما