پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب : 90692
منبع : خبرگزاری تسنیم

بیش از 40 استیج با رعایت پرتکل‌های بهداشتی در دهه ولایت در قم برگزار شد

قم نيوز : مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: بیش از ۴۰ استیج با رعایت پرتکل‌های بهداشتی در دهه ولایت در قم برگزار شد.
بیش از ۴۰ استیج با رعایت پرتکل‌های بهداشتی در دهه ولایت در قم برگزار شد
بیش از ۴۰ استیج با رعایت پرتکل‌های بهداشتی در دهه ولایت در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: شهرداری قم از ابتدای شیوع کرونا با دو هدف رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان و ایجاد آرامش در خانواده و ماندن در خانه برنامه‌های خود را آغاز کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم افزود: بخشی از تلاش شهرداری در واحدهای خدمت‌رسانی و تبلیغات شهری و تذکرات بهداشتی و راه اندازی مشاوره خانواده توسط فرهنگسرای جوان و دوره‌های خانواده محور به صورت مجازی و برنامه اینترنتی در قالب توصیه‌های روانپزشکی و دینی و ابتم های نمایشی بود.

وی تصریح کرد: دو جشنواره ناخوانده مهمان و قرار بندگی در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان و مهر دخت در ایام کرامت و برنامه‌هایی در جهت ماندن در خانه برگزار شد.

مقیمی بیان کرد: اجرای سرودهای خیابانی و برگزاری استیج‌ها در مجتمع مسکونی و طراحی نمایش عروسکی در خیابان‌ها و تولید کلیپ از خبرنگاران و پزشکان و مدافعان سلامت نیز از دیگر برنامه‌ها در این ایام به شمار می‌رفت.

وی خاطرنشان کرد: اجرای استیج همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، کار بسیار سختی است و در ایام ولایت 40 استیج در قم با موضوعات مختلف طراحی شده است که در آن علاوه بر بزرگداشت ایام از قربان تا غدیر، توصیه‌های بهداشتی برای شهروندان ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: برنامه‌های متنوعی در فضای مجازی در قالب‌های هنری و انیمنشن و فیلم از طرف هنرمندان قمی تولید می‌شود که تعدادی از آثار مورد حمایت قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در قم، هنرمندان زیادی در زمینه مقابله با کرونا به تولید محتوا و آثار پرداختند اما حمایت چندانی از سوی دستگاههای اجرایی وجود ندارد، شهرداری قم در حد بضاعت در تلاش است تا از این ظرفیت‌ها استفاده شود، اما باید تمامی سازمان‌ها و دستگاهها در حمایت از هنرمندان به میدان بیایند تا بتوان با بهره‌گیری از هنر در مقابله با کرونا موفق شد.

مقیمی بیان کرد: اگر جوانان هنرمند به هر شکلی مورد حمایت قرار بگیرند، آثار بهتری در فضای شهر تولید شوند، ما نیز ابزارهای تبلیغی و بدنه اتوبوس‌ها در حوزه تبلیغات و ارتقای سطح آگاهی مردم استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همه بسترها باید در خدمت فرهنگ‌سازی و پیشگیری از شیوع کرونا باشد، ضمن اینکه دیگر نیازهای شهروندان را در قالب برنامه‌های هنری و فرهنگی به ویژه در فضای مجازی مد نظر قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های هنری و فرهنگی زیادی در قم وجود دارد، هر چند نیازمند پنجره واحدی در فضای مجازی و الکترونیکی در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی و هنری در مقابله با کرونا هستیم.

وی عنوان کرد: هنوز در قم، فضای مجازی متمرکز و پنجره واحدی نداریم و مردم در زمینه فعالیت‌های خود سرگردان هستند، مثلا در تولید ماسک مردم نمی‌دانند باید تولیدات خود را چگونه عرضه کنند و خط وصلی در این زمینه وجود ندارد.

مقیمی گفت:در حوزه تبلیغی باید از ایده‌های نو و خلاقانه استقبال کنیم و درصدد طراحی شعار به مناسبت محرم همراه با توصیه کرونایی و عزاداری در خانه و در جمع خانواده باشیم و با اجرای برنامه‌های متنوع از این ظرفیت معنوی و فرهنگی محرم در مسیر توسعه فرهنگ عمومی و شهروندی و رفع آسیب‌ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی را برای روزهای آینده به ویژه بزرگداشت محرم و صفر طراحی کرده‌ایم، همچنین اجرای سینمای خودرو و تولید برنامه‌های فرهنگی و بازی‌های رایانه‌ای برای سرگرم شدن فرزندان در کنار خانواده و ایجاد فضاهای تفریحی در خانه در قالب فضای مجازی برای حضور کمتر در جامعه از جمله این طرح‌هاست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0vd1.w6dx1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما