پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : 90694
منبع : خبرگزاری تسنیم

ساخت نمای رومی به زندگی و فرهنگ ایرانی اسلامی در قم آسیب زده است

قم نيوز : رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم گفت: ساخت نمای رومی با فرهنگ ایرانی اسلامی مغایرت داشته و درمجموع به زندگی و فرهنگ ما آسیب می‌زند.
ساخت نمای رومی به زندگی و فرهنگ ایرانی اسلامی در قم آسیب زده است
ساخت نمای رومی به زندگی و فرهنگ ایرانی اسلامی در قم آسیب زده است
به گزارش قم نیوز امین مقومی در بازدید از خبرگزاری تسنیم استان، روز خبرنگار را بهانه‌ای برای پاسداشت خدمات این قشر از جامعه دانست و اظهار داشت: به سختی‌های خبرنگاران واقف هستیم  و آنچه در شأن خبرنگاران و اصحاب رسانه است محقق نشده است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم با بیان اینکه خبرنگاران با عشق و علاقه به کار خبر و آگاه‌سازی جامعه مشغول‌اند، گفت: خبرنگاران با تمام توان خود و با فعالیت جهادی در رسانه‌ها در حال خدمت‌رسانی هستند و وظیفه سخت و سنگینی در شرایط فعلی دارند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه با نقد سازنده خود می‌توانند کمک به حل مشکلات کنند، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و شیوع کرونا در کشور، فعالیت‌های جهادی در همه حوزه‌ها فعال‌تر از گذشته شده است.

مقومی یکی از مصادیق و نمونه‌های بازر تغییر رویه انجام امور با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور را روی آوردن مردم و مسئولان به دولت الکترونیک و استفاده از فناوری اطلاعات نام برد و تأکید کرد: همه در تلاش برای محقق‌تر شدن دولت الکترونیک در کشور هستند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم در ادامه با اشاره به ارائه طرح دوفوریتی پیرامون جهش تولید مسکن به مجلس نیز گفت: وزارت راه و شهرسازی فعلاً با تمام توانش در حال تلاش است، امیدواریم سایر وزارت خانه‌ها هم در این عرصه ورود کنند چراکه در اشتغال و تولید مسکن کمک‌کننده است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام‌مهندسی استان قم در کنار مجموعه دولت و دستگاه‌های اجرایی در حال اجرای طرح اقدام ملی مسکن است، ادامه داد: تخفیفات خوبی برای طراحی و نظارت طرح اقدام ملی مسکن گرفته شد و حتی بحث تقسیط را نیز با بنیاد مسکن داشته‌ایم.

مقومی بیان کرد: از سال 1390موضوع طرح جامع خدمات الکترونیک را در این سازمان آغاز کرده‌ایم که با ورود ویروس کرونا، سامانه نقشه به‌طور کامل الکترونیکی و اجرایی شد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم سپس به برخی تخلفات صورت گرفته از سوی مردم پیرامون ساخت نمای رومی پرداخت و اظهار کرد: جلوگیری از این کار تنها با یک ابلاغیه درست نمی‌شود و اقداماتی که در این رابطه در مجموعه استان انجام‌شده کافی نیست.

وی بر لزوم اصلاح قانون ماده 100  تأکید و اذعان کرد: نمای رومی با هویت شهر در حال بازی است و باید کمیته نما نسبت به گذشته اهتمام بیشتری داشته باشد و جلوگیری از ساخت این نوع از نماهای ساختمانی را در اولویت قرار دهد.

مقومی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین باید از ظرفیت دستگاه قضایی استفاده و چند پروژه‌ای که انجام می‌شده و شاخص هستند باید با اقدام قضایی از انجام آن جلوگیری شود چراکه ساخت نمای رومی با فرهنگ ایرانی اسلامی مغایرت داشته و درمجموع به زندگی و فرهنگ ما آسیب می‌زند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchk-nw.23nvwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما