جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 90707
منبع : خبرگزاری تسنیم

شهرک‌های صنعتی قم کمبود آب دارند

قم نيوز : رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: در حال حاضر موضوع کمبود آب، مهم ترین دغدغه شهرک های صنعتی قم است.
شهرک‌های صنعتی قم کمبود آب دارند
شهرک‌های صنعتی قم کمبود آب دارند
به گزارش قم نیوز ابوالفضل خاکی امروز در جلسه گفتگوی بخش خصوصی و دولت که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مصوبات این جلسه بررسی مشکلات تامین آب در محمودآباد بود که قرار شد برخی از مسئولان در سطح استان و ملی این مساله را پیگیری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی قم افزود: در حال حاضر موضوع کمبود آب، مهم ترین دغدغه شهرک های صنعتی قم است، به طوری که آب تامین شده در این شهرک‌ها،40 متر در ثانیه است و تولیدکنندگان خواستار افزوده شدن تا 43 متر در ثانیه شده‌اند تا شامل جریمه نشوند.

وی تصریح کرد: این مصوبه در تامین آب مورد نیاز تولیدکنندگان مصوب شد، هر چند برای تکمیل پروژه‌های جدید در محمود آباد، این مقدار آب کفایت نمی‌کند و با سازمان امور آب رایزنی می‌شود تا 70 متر در ثانیه آب مورد نیاز تامین شود.

خاکی بیان کرد: در بخش کشاورزی، مصوبه‌ای برای تولید قارچ مطرح شد تا این محصولات طبق برنامه شامل 20 درصد سهم کارفرما و معافیت بیمه‌ای باشد و مدیران با آن موافقت کردند و تولید این محصول از تخفیف مصوب بهره‌مند شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایام کرونایی بسیاری از تولیدکنندگان با مشکلات مالیاتی در بخش‌های مختلف و تامین اجتماعی مواجه شده و در تلاشیم در رفع گرفتاری واحدهای تولیدی با توجه به اختیارات استانی بتوانیم تقسیط بدهکاری‌ها را داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی قم عنوان کرد: واحدهایی که با شرایط سخت مالی روبه رو هستند، خواستار همراهی بیشتری از سوی دستگاههای اجرایی‌اند تا ظرفیت‌های خود را حفظ کنند.

وی گفت: در حوزه صادرات نیز فعالان دچار چالش‌های اقتصادی شده‌اند و مشکلات، مانع از بازگرداندن تسهیلات صادراتی فعالان اقتصادی قم شد.

خاکی افزود: عده‌ای از این صادرکنندگان با توجه به شیوع کرونا تا 80 درصد از تسهیلات ارزی و ریالی خود را نمی‌توانند تصفیه کنند و الباه برخی نیز می‌گویند به جای ارز از تسهیلات ریالی برخوردار شده‌اند و باید ان را به صورت ارز پس بدهند که به دلیل گرانی ارز قادر به تصفیه نیستند.

وی تصریح کرد: از طرفی تعدادی از کالاهای وارداتی در تولید نیز در گمرکات مانده است و در واردات نیز گرفتاری‌هایی برای فعالت اقتصادی به وجود آمده است.

رئیس اتاق بازرگانی قم بیان کرد: این مشکلات موجب کاهش صادرات به ویژه به عراق و افغانستان شده است و در رابطه با جهش تولید نیز کمبودهایی وجود دارد، با توجه به اعلام مسئولان از 27 میلیارد دلار پرداخت شده به بخش صادرات، تنها 7 میلیارد دلار برای بخش خصوصی است اما فشارهای زیادی به این بخش برای تصفیه وارد می‌شود و باید به دنبال راهکاری در حمایت از صادرکنندگان متضرر بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmmqo.2bqxx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما