شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب : 90713
منبع : خبرگزاری مهر

عید غدیر، دین امت اسلام را با تبلیغ فریضه ولایت کامل ساخت

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در واقعه با عظمت غدیر پیامبر اکرم (ص) سرنوشت امت اسلامی را برای همیشه مشخص کرد و دین امت اسلام را با تبلیغ فریضه ولایت کامل ساخت.
عید غدیر، دین امت اسلام را با تبلیغ فریضه ولایت کامل ساخت
عید غدیر، دین امت اسلام را با تبلیغ فریضه ولایت کامل ساخت
به گزارش قم نیوز آیت الله سید احمد میرعمادی عید غدیر را عیدالله اکبر و عید آل محمد (ع) دانست و افزود: عید غدیر عید اکبر یعنی بزرگترین عید اسلامی است.

وی در خصوص چگونگی شکل گیری غدیر در تاریخ اسلام افزود: واقعه غدیر از مهمترین وقایع تاریخ اسلام است و نحوه وقوع آن بدین صورت است که دوران رسالت پیامبر (ص) ۲۳ سال بود که در این مدت ایشان دستورات دین و احکام و شریعت را بیان کردند تا سال آخر عمر شأن که به حجه الوداع معروف بود که در آن سال پیامبر (ص) باید دو فریضه را ابلاغ می‌کرد که یکی فریضه حج و دیگری فریضه ولایت بود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امام باقر (ع) فرمود که جبرئیل بر پیامبر (ص) نازل شد و فرمود خداوند سلامت می‌رساند و می‌گویند که من هیچ پیامبری را قبض روح نمی‌کنم مگر اینکه دین را کامل و حجت را تبلیغ کند، به همین جهت برای تو نیز دو فریضه برای تبلیغ باقیمانده است که شامل فریضه الحج و فریضه الولایة می‌شود.

وی افزود: پس از اینکه جبرئیل نازل شد، پیامبر (ص) دستور حج صادر کرد و منادی ندا داد مردم پیامبر (ص) را در این سفر حج همراهی کنند و ۷۰ هزار نفر همراه ایشان به سفر حج رفتند که پیامبر اکرم (ص) در حجه الوداع حج را آموزش داد و در این سفر با انجام اعمال عبادی حج نحوه ادای این فریضه را برای مردم مشخص کرد.

میرعمادی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) پس از پایان فریضه حج در روز ۱۸ ذی الحجه زمانیکه آیه تبلیغ صادر شد، دستور داد که مردم در سرزمین غدیر اجتماع کنند و ایشان در روز عید غدیر خطبه عید غدیر را خواند و امیرالمومنین (ع) را به مقام امامت و ولایت انتخاب کرد و فرمود که من کنت مولاه فهذا علی المولاه.

وی بیان کرد: در واقعه با عظمت غدیر پیامبر اکرم (ص) سرنوشت امت اسلامی را برای همیشه مشخص کرد و دین امت اسلام را با تبلیغ فریضه ولایت کامل ساخت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjtaeh.uqeyvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما