يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 90734
منبع : خبرگزاری فارس

احداث بیش از 900 کیلومتر شبکه برق در قم

قم نيوز : مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم از افزایش 117 هزار مشترک جدید به مشترکان برق استان در دولت های یازدهم و دوازدهم خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 900 کیلومتر شبکه توزیع فشار ضعیف و متوسط نیز در استان احداث شده است.
احداث بیش از 900 کیلومتر شبکه برق در قم
احداث بیش از 900 کیلومتر شبکه برق در قم
به گزارش قم نیوز مهدی آهنین‌پنجه به مناسبت روز خبرنگار از دفتر خبرگزاری‌ فارس در استان قم بازدید کرد و ضمن تبریک این روز به مدیر و خبرنگاران، از تلاش‌های فعالان عرصه رسانه قدردانی کرد.

وی نقد سازنده و منصفانه رسانه‌ها را کمک به بهبود شرایط و ارائه خدمات بهتر از سوی دستگاه‌های خدماتی به مردم دانست و بر ضرورت حمایت از رسانه‌ها تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در این بازدیدها به ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این شرکت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم پرداخت و گفت: در این مدت بیش از 374 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی در استان احداث شده است.

وی همچنین با اشاره به احداث 464 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی اظهار داشت: شبکه فشار متوسط زمینی نیز در هفت سال گذشته 78 کیلومتر افزایش یافته است.

آهنین‌پنجه از نصب 24 هزار چراغ روشنایی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در معابر قم خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر تعداد چراغ‌های روشنایی معابر استان قم به 105 هزار چراغ رسیده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 445 پست عمومی در این مدت در استان احداث شده است، خاطرنشان کرد: این تعداد پست، 332 مگاولت آمپر را به ظرفیت پست‌های استان افزوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیرو برق استان یادآور شد: در این مدت 53 فیدر 20 کیلوولت نیز احداث شد و مجموع فیدرهای 20 کیلوولت استان به 211 فیدر ارتقا یافت.

وی در ادامه از افزایش 117 هزار مشترک جدید به مشترکان برق استان خبر داد و گفت: این تعداد شامل، 84 هزار مشترک خانگی، 10 هزار مشترک در بخش عمومی و اداری، یک هزار و 100 مشترک در بخش کشاورزی، یک هزار 300 مشترک در بخش صنعتی و 19 هزار مشترک در بخش تجاری می‌شود.

آهنین‌پنجه یادآور شد: در مجموع تعداد مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان از 463 هزار مشترک در سال 92 به 580 هزار مشترک افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به الکترونیک کردن فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان اشاره کرد و اظهار کرد: پس از اینکه در مرحله نخست به سرعت میز خدمت را برای ارائه خدمات آسان‌تر به شهروندان راه‌اندازی کردیم در مرحله بعدی به سراغ ارائه خدمات به صورت الکترونیکی به مردم رفتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان حذف قبوض کاغذی و پرداخت صورت‌حساب برق به صورت الکترونیکی، راه‌اندازی نرم‌افزار «اسکادا» به منظور رصد اطلاعات پست‌های فوق توزیع و بار خط و پست‌ها، دسترسی به نرم‌افزار «مدام» به منظور رصد پیک مصرف استان به صورت آنلاین، راه‌اندازی نرم‌افزار "سام" به منظور اطلاع مشترکان از خاموشی‌ها و ثبت درخواست‌هایشان و ارائه 44 خدمت توسط پرتال شرکت را از جمله اقدامات این شرکت در راستای الکترونیکی کردن فعالیت‌ها و خدمات برشمرد.

وی همچنین از کنترل و قرائت از راه دور 650 چاه کشاورزی با کنتور فهام خبر داد و خاطرنشان کرد: با نصب این کنتورها به راحتی می‌توانیم چاه‌های کشاورزی را کنترل کنیم و در صورت ضرورت در ساعت پیک مصرف آن‌ها را قطع کنیم.

آهنین‌پنجه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش تلفات تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تلفات شبکه برق استان از 15 درصد به 9.2 کاهش پیدا کرد و برای نخستین بار امسال به زیر 10 درصد رسید.

وی در ادامه ظرفیت تولید پراکنده‌ای برق را در استان 71 مگاوات اعلام کرد و گفت: از این میزان 12 مگاوات توسط نیروگاه‌های خورشیدی و مابقی توسط دیزل ژنراتور تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم ظرفیت اسمی 714 مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی استان ابراز داشت: این نیروگاه معمولاً 580 تا 600 مگاوات برق تحویل شبکه می‌دهد و ما برق را از شبکه سراسری دریافت می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به افزایش سرانه مصرف سالانه خانوارها از دو هزار و 269 کیلووات در سال 92 به دو هزار و 853 کیلووات در سال 98 بیان کرد: حرکت خانواده‌ها به سمت رفاه بیشتر و استفاده از کولرهای گازی از جمله دلایل افزایش سرانه مصرف برق در استان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc0mqo.2bqx18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما