يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : 90743
منبع : خبرگزاری تسنیم

شهر مقدس قم به شکرانه اکمال دین غرق در نور غدیر است

قم نيوز : در سالروز عیدالله الاکبر و هم‌زمان با فرارسیدن عید سعید غدیر خم، شهر مقدس قم غرق در شادی و سرور است.
شهر مقدس قم به شکرانه اکمال دین غرق در نور غدیر است
شهر مقدس قم به شکرانه اکمال دین غرق در نور غدیر است
به گزارش قم نیوز هم‌زمان با 18 ذی‌الحجه سالروز عید غدیر خم صحن و سرای کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) مملو از زائران و مجاورانی است که به شکرانه اکمال دین و اتمام نعمت خداوند بر بندگانش برای عرض تبریک به بارگاه نورانی خواهر بزرگوار امام رضا (ع) آمده‌اند.

شهر آذین‌بندی و چراغانی شده و همه جای شهر را ریسه بسته‌اند، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با پخش گل و شیرینی خود را در این جشن بزرگ سهیم می‌دانند.

عید الله الاکبر امسال به علت شیوع بیماری کرونا با سال‌های قبل متفاوت است و مردم ولایتمدار قم، نذورات و شیرینی عید را در قالب بسته‌های غذایی و کمک‌های مؤمنانه میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کنند.

حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز به‌طرز باشکوهی آذین‌بندی شده و عاشقان بانوی آب و آینه خود را به این مکان مقدس رسانده‌اند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این حرم مطهر حضور پیدا کردند.

در این مراسم عاشقان و شیفتگان مکتب اهل‌بیت(ع) و زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(ع) حضور داشتند و مداحان اهل‌بیت(ع) به مدیحه‌سرایی پرداختند.

آیین‌‌های جشن در مسجدها، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و بقاع متبرک امامزادگان(ع) در سراسر استان قم برگزار شده است و سخنرانان به بیان اهمیت عید بزرگ غدیر پرداختند.

امروز همچنین، بنیاد احسان حضرت امام (ره)، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج مردمی به مناسبت گرامیداشت عید غدیر با پخش غذای گرم و بسته‌های غذایی در طرح موج همدلی و مواسات علوی شرکت کردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1mqo.2bqx08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما