> ظرفیت تولید در برخی از واحدهای قم به 90 درصد رسید | قم نیوز
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : 90756
منبع : خبرگزاری تسنیم

ظرفیت تولید در برخی از واحدهای قم به 90 درصد رسید

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ظرفیت تولید در برخی از واحدهای قم از ۵۰ به ۹۰ درصد رسیده است.
ظرفیت تولید در برخی از واحدهای قم به ۹۰ درصد رسید
ظرفیت تولید در برخی از واحدهای قم به ۹۰ درصد رسید
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرک شکوهیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم کارگروه رفع موانع، بازدید از واحدهای صنعتی و پیگیری مطالبات و مشکلات تولیدکنندگان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: امروز از 4 واحد صنعتی تولید قطعات خودرو و الیاف مصنوعی و گازسوز کردن خودرو که دارای طرح توسعه بودند، بازدید به عمل آمد؛ این واحدها موفق شدند که واحدهای راکد و تعطیل‌شده هم‌جوار خود را احیاء کرده و به ظرفیت تولیدشان بیفزایند.

وی بیان کرد: در این زمینه یکی از برنامه‌های مهم در سال جهش تولید، علاوه بر اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره، افزایش ظرفیت تولید است و خوشبختانه در ماه‌های اخیر ظرفیت تولید در برخی از واحدهای قم از 50 به 90 درصد رسیده است.

سیجانی تصریح کرد: اقدامات مؤثری انجام‌شده و این 4 واحد بعد از یک مدت تعطیلی، احیا شدند که در تولید قطعات و بهینه‌سازی مصرف سوخت و تولید مواد اولیه نساجی از ضایعات و مواد پتروشیمی موفق هستند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از بازدید، تشویق واحدهای موجود به توسعه و افزایش ظرفیت است، ضمن اینکه بتوانند با حمایت‌های دولتی برخی از واحدهای راکد را نیز احیاء کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: یکی از واحدهای موفق در سطح شهرک صنعتی شکوهیه، تولیدکننده سوزن منگنه است که توانسته با یک واحد 7 هزار متری راکد در هم‌جوار کارخانه و تجمیع 4 واحد؛ 20 نفر اشتغال را به 270 نفر برساند، این مجموعه با کمبود آب مواجه است و استاندار در جهت رفع مشکلات این واحد دستوران لازم را صادر کرد.

وی افزود: یکی دیگر از واحدها با کمبود نقدینگی مواجه است که بانک صنعت و معدن با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، میزان سرمایه در گردش این واحد را از 8 به 20 میلیارد تومان افزایش داد.

سیجانی عنوان کرد: در شرایط تحریم بسیاری از محصولات در داخل کشور تولید می‌شود و دستگاه‌های زیرساختی وظیفه‌دارند برق و آب و گاز این واحدها را در مسیر رونق تولید تأمین کنند، همچنین یکی از اهداف تکمیل زنجیره تولید است برای نمونه واحد تولید سوزن منگنه در قالب طرح توسعه به ماده اولیه شمش نیاز دارد که چنین واحدی در شهرک صنعتی نیزار راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: عامل تشویقی برای واحدهایی که واحدهایی در کنارشان نیمه فعال است یکی از رویکردهای مهم است و علاوه بر تسهیلات رونق تولید، تسهیلات تبصره 18 نیز در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت تعریف‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تصریح کرد: اولویت پرداخت تسهیلات به احیای واحدهای راکد یا افزایش ظرفیت تولید است، واحدهایی که در نهضت تولید داخل اقدام کنند علاوه بر حمایت‌های ارزی، به کلیه واحدها در استان‌های دیگر معرفی می‌شود تا اگر کالای مشابه وارداتی تولید کرده‌اند با توجه به ممنوعیت و محدودیت در واردات از طریق کارگروهی معرفی شود تا نیاز مجموعه‌های دیگر را تأمین کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg3u9y.ak9zn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما