سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : 90763
منبع : خبرگزاری تسنیم

استان قم در احیای واحدهای تولیدی راکد رتبه نخست را به دست آورد

قم نيوز : استاندار قم گفت: استان قم در احیای واحدهای تولیدی راکد و تعطیل‌شده، رتبه نخست را در سطح کشور به دست آورد.
استان قم در احیای واحدهای تولیدی راکد رتبه نخست را به دست آورد
استان قم در احیای واحدهای تولیدی راکد رتبه نخست را به دست آورد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرک شکوهیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قم، طبق ارزیابی‌های شهرک‌های صنعتی کشور و بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام‌شده جزء استان‌های موفق درروند تولید و رفع موانع است.

استاندار قم افزود: طبق برنامه برای احیا و فعال‌سازی 35 واحد تولیدی مصوباتی داشتیم که در حال حاضر از برنامه جلوتر هستیم و استان قم در احیای واحدهای تولیدی راکد و تعطیل‌شده، رتبه نخست را در سطح کشور به دست آورد.

وی تصریح کرد: با تلاش انجام‌شده توانستیم 45 واحد تولیدی را از حالت نیمه فعال و راکد دربیاوریم و آن‌ها را فعال کنیم، در این بازدید بر آنیم به‌صورت میدانی خدا قوتی به فعالان عرصه تولید بگوییم.

سرمست بیان کرد: بسیاری از این واحدهای تولیدی قابلیت تبدیل‌شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان را دارند و 4 واحد تولیدی در این بازدید مورد ارزیابی قرار گرفت که یک مورد آن تولیدکننده الیاف نساجی است و سه شرکت دیگر در تأمین قطعات خودرو فعال هستند و برخی قطعات تولیدی نیز حالت انحصاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها به‌واسطه توانمندی‌هایی که دارند دارای قابلیت تبدیل‌شدن به مجموعه‌های دانش‌بنیان را دارند، هرچند مشکلاتی در تأمین نقدینگی و بازاریابی و فروش و مسائل کارگری مربوط به بیمه و مالیات وجود دارد که با همراهی سازمان‌های ذی‌ربط نسبت به حل مشکلات آن‌ها اقدام می‌شود.

استاندار قم عنوان کرد: دنیای آینده، دنیای اقتصاد دانش‌بنیان است و رویکرد جهانی و ملی نیز شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی گفت: در معاونت علمی رئیس‌جمهوری تسهیلات خاصی برای توسعه این شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود، وقتی شرکتی که قابلیت تبدیل به شرکت‌های دانش‌بنیان را داشته باشد می‌تواند از این از این تسهیلات برخوردار شود، به‌شرط اینکه نسبت به کیفیت تولید و خلاقیت و نوآوری اقدام کنند و در مسیر رقابت‌پذیری با واحدهای رقیب در سطح کشور قرار بگیرند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexf8o.jh87pi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما