سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب : 90770
منبع : خبرگزاری تسنیم

نظارت بیشتری در زمینه گران‌فروشی و خروج ماسک در قم نیاز است

قم نيوز : فرماندار قم با اشاره به پدیده خروج ماسک از استان گفت: برخی افراد با شگردهای مختلف اقدام به خرید ماسک از داروخانه‌ها با قیمت ارزان‌تر کرده و آن را در شهرهای هم‌جوار با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند.
نظارت بیشتری در زمینه گران‌فروشی و خروج ماسک در قم نیاز است
نظارت بیشتری در زمینه گران‌فروشی و خروج ماسک در قم نیاز است
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری با اشاره به پدیده خروج ماسک از استان اظهار داشت: برخی افراد با شگردهای مختلف اقدام به خرید ماسک از داروخانه‌ها با قیمت ارزان‌تر کرده و آن را در شهرهای هم‌جوار با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند.

فرماندار قم با تأکید بر لزوم نظارت بر نحوه توزیع ماسک در استان گفت:  داروخانه‌ها مکلف و موظف به ارائه فاکتور در برابر جنس فروخته‌ شده هستند در حالی‌ که برخی از داروخانه‌ها در فروش ماسک فاکتور صادر نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در صورت صدور فاکتور می‌توان به تخلفات صورت گرفته پی برد، اما برخی افراد با روش‌های مختلف ده بار یا بیشتر به دلیل ارزان‌تر بودن ماسک در قم، اقدام به خرید ماسک کرده و آن را با قیمت بالاتر در شهرهای دیگر فروش می‌رسانند چراکه قیمت این کالا در شهرهای اطراف مثل تهران بالاتر است.

حیدری با تأکید بر اینکه باید متولیان امر به شیوه‌های مناسب این پدیده را کنترل کنند، ابراز کرد: لازم است نظارت‌های بیشتری در زمینه گران‌فروشی و خروج ماسک از قم از سوی مسئولان صورت بگیرد.

فرماندار قم با بیان اینکه ظرفیت اسمی استان تولید بالغ‌ بر500 هزار ماسک است تصریح کرد: وقتی کرونا در کشور شیوع پیدا کرد حتی یک دستگاه تولید ماسک هم در قم نداشتیم درحالی‌که الآن 14 کارگاه تولیدی و صنعتی در استان در حال تولید ماسک هستند.

وی خاطرنشان کرد: با این اوصاف حتی ظرفیت استان قم تولید بیش از 500 هزار ماسک در قم بوده و در این زمینه ظرفیت‌سازی‌های لازم صورت گرفته است و در این رابطه توانسته‌ایم بر مشکلات اولیه دوران شیوع بیماری کرونا در قم فائق آییم.

حیدری با بیان عبور استان قم از تولید روزانه 260 هزار عدد ماسک عنوان کرد: این میزان تولید بستگی به تأمین مواد اولیه ماسک در سطح استان داشته و در صورت عدم تأمین ماسک در استان نمی‌توانیم اقدام به تولید این میزان ماسک کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccxmqo.2bqxm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما