چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 90779
منبع : خبرگزاری مهر
در نخستین کارگروه استانی ماه محرم تاکید شد؛

برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر با رعایت دقیق اصول بهداشتی

قم نيوز : کارگروه استانی مراسم عزاداری محرم و صفر با هدف ساماندهی مجالس و محافل عزاداری با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تشکیل شد.
برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر با رعایت دقیق اصول بهداشتی
برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر با رعایت دقیق اصول بهداشتی
به گزارش قم نیوز ظهر چهارشنبه بیژن سلیمان‌پور در نخستین جلسه کارگروه، استانی مراسم عزاداری محرم و صفر که با حضور معاونان استاندار قم و جمعی از مدیران استان و متولیان برگزاری مجالس عزاداری در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، گفت: در سال‌های گذشته قبل از محرم، همه جمع می‌شدیم که شعله و چراغ فروزان دستگاه امام حسین علیه السلام را برافروخته‌تر و روشن‌تر کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم امسال علیرغم میل باطنی صحبت از یک سری محدودیت‌ها و نگرانی‌ها می‌کنیم و با هم همفکری و تبادل نظر می‌کنم که هم دل‌های شکسته بتوانند در این ماه حزن انگیز حاجت بگیرند و هم به سلامت عزاداران توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط شیوع کرونا نگران‌کننده است و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر غافل شویم ممکن است فاجعه بزرگی رخ دهد گفت: هیچ کسی مانع برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین علیه السلام نمی‌شود اما شرط عقل و حکم دین این است که مسائل بهداشتی را در حین عزاداری رعایت کنیم.

یونس عالی‌پور معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم نیز در این جلسه بر لزوم بومی‌سازی دستورالعمل‌های بهداشتی عزاداری در ماه‌های محرم و صفر تاکید کرد و افزود: مسئولیت کارگروه مراسم عزاداری با اداره کل تبلیغات اسلامی استان است و در زمینه مدیریت هیأت‌های مذهبی و مسائل مربوط به برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای مسقف و روباز باید با این اداره کل هماهنگی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز با تشریح دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه عزاداری ماه‌های محرم و صفر تاکید کرد: قبل از فرارسیدن ماه محرم در زمینه نحوه مدیریت برنامه‌ها و اطلاع رسانی در دو سطح هیأت‌های مذهبی و مردم، طرح‌ها و پیشنهادهایی آماده شده که بخشی از آن‌ها آغاز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی، راه‌اندازی مرکز تماس برای گفت‌وگو با مسئولان هیأت‌های مذهبی، ارسال پیامک‌های مستمر برای متولیان مراسم عزاداری، راه اندازی سامانه ثبت و پیگیری تخلفات احتمالی، برگزاری جلسات توجیهی مسئولان هیأت‌های مذهبی و رابطان بهداشتی هیأت‌ها، ارسال پیامک‌های انبوه به عزاداران حسینی، برگزاری پویش‌های هر خانه یک هیأت، هیأت سلامت و نذر ماسک و… را از جمله برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان در این کارگروه ذکر کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb9zb9.rhbgzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما