چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : 90796
منبع : خبرگزاری تسنیم

دستگاه‌های اجرایی استان قم در اجرای برنامه‌ها با هیئات مذهبی مشارکت کنند

قم نيوز : معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه "مدیریت جمعیت و تراکم مناسب در فضاها و رعایت بهداشت، لازمه برگزاری مراسم‌های سوگواری است" گفت: دستگاه‌های اجرایی قم مشارکت خوبی با هیئت‌های مذهبی در عزاداری‌ها داشته باشند.
دستگاه‌های اجرایی استان قم در اجرای برنامه‌ها با هیئات مذهبی مشارکت کنند
دستگاه‌های اجرایی استان قم در اجرای برنامه‌ها با هیئات مذهبی مشارکت کنند
به گزارش قم نیوز یونس عالی‌پور امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: از چند هفته قبل بررسی‌هایی در جهت ارزیابی برگزاری مراسم سوگواری در محرم و صفر داشتیم و روز گذشته نیز جلسه خوبی در سازمان تبلیغات برگزار شد و تعاملات وسیعی شکل گرفت.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: در جهت برگزاری مراسم محرم و صفر به مدت 60 روز، با سه مسئله مهم مواجه هستیم که هر یک مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: شروع محرم تا هشتم و برگزاری تاسوعا و عاشورا و ادامه سوگواری تا پایان صفر ازجمله این ایام است و مدیریت جمعیت و تراکم مناسب در فضاها و رعایت بهداشت، لازمه برگزاری مراسم‌های سوگواری است.

عالی پور بیان کرد: در جهت جلوگیری از تراکم جمعیت در مراسم، می‌توان فضای باز در مدارس و دانشگاه‌ها و حتی فضا در ادارات دولتی را در اختیار هیئت‌ها قرار داد تا بتوان جمعیت را در جهت حفظ سلامتی مردم مدیریت کرد.

وی عنوان کرد: همه باید با این نگاه حرکت کنیم که سلامتی مردم اهمیت زیادی دارد و رسالت ما این است که هرروز از جان مردم دفاع کنیم، ازاین‌رو همه دستگاه‌های اجرایی باید هیئت‌های مذهبی را پشتیبانی کنند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اظهار داشت: آموزش‌وپرورش اعلام کرد 1000 مدرسه را در اختیار قرار می‌دهند، از طرفی دانشگاه‌ها دارای فضای خوبی هستند و می‌تواند در اختیار هیئت‌ها قرار بگیرد، هیئت‌ها نیز آمادگی کامل دارند تا جمعیت مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید مصوبات ابلاغ شود و دستگاه‌های اجرایی همراهی لازم را داشته باشند و در این تصمیم استانی مشارکت‌های لازم اتفاق بیفتد، همکاری نیروی انتظامی و بسیج در ایجاد امنیت برای هیئت‌های مذهبی و سوگواران امری مهم است.

عالی پور تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران نیز امسال متحمل زحمات بیشتری می‌شود تا چندین هیئت را در ساعات مختلف پذیرایی کند، همچنین در روستاها و اطراف اگرچه جمعیت کم است، اما ممکن است نظارت کمتری اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: روز گذشته نمایندگی شهرداری قم از برنامه‌ها استقبال کرد و با همه توان حاضر است، البته محور کار سازمان تبلیغات است و تمامی دستگاه‌ها، کمک‌کننده در برگزاری هر چه‌بهتر مراسم است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: در فضای مجازی کلیپ‌هایی پخش و هجمه‌های علیه سوگواری ایجاد می‌شود، این‌ها مردم را دچار شک می‌کنند؛ باید با کمک حوزه و روحانیت به این شبهات پاسخ بدهند، این کار دستگاه‌های دولتی نیست و باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: بسیاری از این افراد ضدانقلاب نیستند و افراد خوبی به شمار می‌روند اما نظرات و شبهاتی دارند که این نظرات موجب اختلاف شده است که امیدواریم حوزه و روحانیت به آن جواب بدهند.

عالی پور بیان کرد: فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی ظرفیت خوبی است و صداوسیما جهت پرداختن به اهمیت اطلاع‌رسانی نیز اعلام آمادگی کرد، هیئت‌های مذهبی نیز دارای آمادگی لازم هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcai0no.49nwo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما