پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : 90824
منبع : خبرگزاری مهر

ملیتا؛ تصویرگر تاریخ مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی

قم نيوز : ملیتا؛ گورستان تانک‌های فوق پیشرفته صهیونیست ها که در قعر یک گودال جمع شده و موزه‌ای که تاریخ را برای آنهایی که خودرا به خواب زده‌اند، بازگو می‌کند.
ملیتا؛ تصویرگر تاریخ مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی
ملیتا؛ تصویرگر تاریخ مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی
‌به گزارش قم نیوز محبوبه آقانوری تصویرگر تاریخ مقاومت نوشت: عروس خاورمیانه این روزها رخت عزا بر تن کرده است. انفجاری مهیب، بیروتِ زیبا را دستخوش حادثه کرد. لبنان اما با حادثه، انفجار و زخمی شدن غریبه نیست؛ پایتختش هم همچنین! کشوری ۱۰۴۵۲ کیلومتری که یک رژِیم خودخوانده سال‌ها پیش قسمت‌های بزرگی از جنوب آن را به اشغال خود در آورده بود و حتی تا مرز تصاحب پایتخت هم پیش رفته بود. جنگی که آتشش در سال ۱۹۸۲ افروخته شد و تا ۱۵ سال مردم این کشور را درگیر شنیدن صدای خمپاره و موشک و گلوله کرد.

شروع این جنگ با صهیونیست‌ها بود، پایانش را اما، مقاومتی مردانه و سلحشورانه رقم زد. مقاومتی که سربازان رشید اسلام در صعب‌العبورترین مناطق این کشور سنگر زدند و ایستادگی کردند برای اخراج دشمن غاصب از مرزهای میهن؛ شاهد این مقاومت هم موزه ملیتا در ارتفاعات اقلیم التفاح در جنوب لبنان است. جایی که تصویرگر تاریخ مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی از زمان ابتدای اشغال لبنان در سال ۱۹۸۲ و آزادسازی لبنان در سال ۲۰۰۰ تا جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ است.

موزه‌ای که تاریخ را بازگو می‌کند بیشتر برای آنهایی که خود را به خواب زده‌اند. جایی که تماشای گورستان تانک‌های فوق پیشرفته غربی و کلاه‌های جنگجویان صهیونیست در قعر یک گودال معنای واقعی اراده را تجسم می‌کند. اراده مردانی که با دست خالی، در سرما و گرما و تنها با تکیه بر ایمان به یدالله، کوهستان‌های جنوب لبنان را شکافتند و سنگر زدند و دشمن را غافلگیر کردند.

مردانی که دشمن تا دندان مسلح را مسخ رشادت‌های خود کردند به طوری که عکس گِریان سربازان اسرائیلی سال‌هاست بر دیوارهای موزه ملیتا خودنمایی می‌کند. همان سربازانی که در روز هجوم، مغرورانه به سلاح‌هایشان تکیه زده بودند، غافل از آنکه در روز پیروزی حق علیه باطل سرافکنده و مضطرب، یاد بی وطنی شأن افتادند و بیش از همیشه فریاد غاصب بودنشان به گوش جهان و آزادی خواهانش رسید!

تماشای موزه ملیتا برای همه سلطه جویان جهان یک ضرورت است. باید هر روز جنازه تانک‌های پیشرفته شأن را و گریه جنگجویان صهیونیست را!

در موزه ملیتا به جز تجهیزات به اسارت در آمده اسرائیلی و عکس تابوت سربازان آن، صحنه‌های ماندگار دیگری هم به چشم می‌خورد. نیایش گاه‌ها و محل خلوت گزینی سربازان حزب الله. جایی که می‌شود هنوز هم بعد از گذشت حدود ۲۰ سال انرژی اراده شأن را برای مقاومت در برابر ظلم و تجاوز احساس کرد. می‌توان صدای «نحن الغالبون» را از لابلای صخره‌ها و سنگرها شنید. و می‌توان دل خوش بود به سایه امنیتی که آنها با اراده شأن در تاریخ ثبت کرده‌اند...

موزه ملیتا را باید دید و با آن عکس یادگاری گرفت تا به واسطه آن مفهوم «مقاومت» را در همه ذهن‌ها حک کرد! مقاومتی که حالا در تقویم‌ها روزی را به نامش ثبت کرده‌اند. ۲۳ مرداد؛ تاریخی که یادآور رشادتی دیگر است از همان سربازان خلوت نشین کوه‌های اقلیم التفاح! غده سرطانی بارها جراحی شد و به همت سربازان مقاومت، وجود چرکینش از تن عروس غرب آسیا بیرون کشیده شد!

بار دیگر به موزه ملیتا سفر کردیم و همه اینها را گفتیم تا یک نکته را برای این روزهای غم زده لبنان یادآور شویم و آن اینکه: لبنان زیبا! تو روزهای سخت‌تر از این را هم پشت سر گذاشته‌ای، طاقت بیاور و قامت راست کن؛ چرا که آینده از آن تو و فرزندان توست.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc04qo.2bqxi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما