پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : 91078
منبع : خبرگزاری مهر

استاندار قم: چهره شهر قم منطبق با عزاداری سیدالشهدا(ع) تغییر کند

قم نيوز : استاندار قم گفت: در روزهایی که با تاسوعا و عاشورا فاصله دارید چهره شهر قم باید منطبق با عزاداری سید الشهدا(ع) شود و مردم حس کنند بدون حضور در مراسم نیز می توانند عزاداری کنند.
چهره شهر قم منطبق با عزاداری سیدالشهدا(ع) تغییر کند
چهره شهر قم منطبق با عزاداری سیدالشهدا(ع) تغییر کند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر پنج‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم با بیان اینکه به هیچ وجه عزاداری امام حسین (ع) را یک مساله امنیتی نمی‌بینیم، افزود: عزاداری امام حسین (ع) یک امر معنوی، مذهبی و اعتقادی به شمار می‌آید.

وی افزود: عزاداری امام حسین (ع) به راحتی از طریق سازمان‌های فرهنگی و متولی امور مذهبی قابل مدیریت است که این اقدام باید به خوبی صورت گیرد.

استاندار قم با اشاره به پیشگامی قم در ارائه ایده‌ها و پیشنهادها برای برگزاری مراسم محرم در شرایط کرونایی گفت: پیشنهادهایی که رائه شده شایسته تحسین است از جمله می‌توان به طرح‌های ابتکاری از قبیل هرخانه یک حسینیه، همراه سلامت و سفیر سلامت که از قم صادر شده اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در روزهایی که تا تاسوعا و عاشورا فرصت داریم، چهره شهر قم کاملاً باید منطبق با عزای سید الشهدا (ع) باشد، گفت: مردم باید احساس کنند بدون حضور در اجتماعات نیز می‌توانند عزاداری کنند و به نوعی حزن و اندوه خود را نشان بدهند.

سرمست با تاکید بر اینکه مدیریت شهری قم باید کلیه تصمیم‌گیری‌های خود را متناسب با شرایط کرونایی اتخاذ کند، افزود: برای تاسوعا و عاشورا نیز تصمیم‌های لازم در کارگروه عزاداری گرفته و به ستاد منتقل شده است.

وی بیان کرد: اعضای کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا از امروز تا پایان روز عاشورا در استان حضور داشته باشند و مرخصی و مأموریت برای اعضای ستاد نخواهیم داشت، همه پشتیبان این عزاداری باشند و کمک کنند و تا جایی که نیاز است نیز نظارت اعمال شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcev78o.jh8zfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما