شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : 91191
منبع : خبرگزاری تسنیم

باید از صدور پایان کار برای نماهای غربی در قم جلوگیری شود

قم نيوز : رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم گفت: ساخت نمای رومی با هویت شهر در حال بازی بوده و باید از ظرفیت دستگاه قضایی استفاده کرده و جلوگیری از انجام آن در اولویت قرار گیرد.
باید از صدور پایان کار برای نماهای غربی در قم جلوگیری شود
باید از صدور پایان کار برای نماهای غربی در قم جلوگیری شود
به گزارش قم نیوز امین مقومی با اشاره به انجام نمای رومی توسط برخی همشهریان اظهار داشت: این تخلف تنها با یک ابلاغیه درست نمی‌شود و باید در این زمینه از ظرفیت دستگاه قضایی استفاده و جلوی این کار گرفته شود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم با بیان اقداماتی که درراستای جلوگیری از نمای رومی در شهر انجام‌شده گفت: اطلاع‌رسانی‌های مفصلی شده که در صورت انجام این کار، از صدور پروانه ساختمانی جلوگیری خواهد شد اما این اقدام کافی نبوده و نواقصی در اصلاح ماده صد وجود دارد که باید این قانون به هر شکلی اصلاح شود.

وی تأکید کرد: ساخت نمای رومی با هویت شهر در حال بازی بوده و باید از ظرفیت دستگاه قضایی استفاده کرده و جلوگیری از انجام آن در اولویت قرار گیرد چرا که ساخت آن درمجموع به زندگی و فرهنگ ما آسیب می‌زند.

مقومی خاطرنشان کرد: باید تغییر نظام مسکن و شهرسازی که سیاست کلی رهبری با محوریت خانواده است در دستور کار قرار بگیرد و در حوزه اجرا باید اقدامات جدی انجام شود تا ساخت این نوع از نماهای ساختمانی در حوزه فرهنگ به ما آسیب نزند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم در ادامه پدیده دو نقشه‌ای بودن ساختمان‌ها را موردتوجه قرار داد و گفت: با این موضوع در طرح تفصیلی نیز مخالفت شده اما علت آن قانون ماده صد است که اگر جلوی تخلف به‌موقع گرفته نشود اتفاق می‌افتد.

وی با تأکید بر لزوم بازنگری پدیده دو نقشه‌ای بودن ابراز کرد: با توجه به شرایط اجتماعی جامعه اصلاح طرح لازم و ضروری است، همچنین نباید این موضوع خودبه‌خود عادی جلوه دهد و فارغ از بحث‌های فنی باید در نقشه‌ای که خلاف ضوابط هست کنترل  شود و لازم است اقدامات تدریجی در این زمینه داشته باشیم.

مقومی سپس بر لزوم برخورد با تخلف ساخت طبقه مازاد تأکید و تصریح کرد: انجام این کار در حال حاضر کمتر شده اما برخورد با این پدیده تدریجی بوده و راجع به ‌پیش روی‌ها هم باید این اتفاق بیفتد و به نظر می‌آید اگر در خصوص پیشروی‌ها هم از حالا اقدامی صورت نگیرد چند سال دیگر مجبور به اقدام خواهیم شد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم در پایان با اشاره به گرانی زمین و پدیده فروش زمین به چند نفر نیز گفت: عدم برخورد با تخلفات یکی از آسیب‌هایی است که باید توجه جدی به این موضوع شود و این پدیده شاید بدتر از تخلفات یک خانواده در ساخت طبقه مازاد است، قطعاً در این پدیده تخلف ساختمانی و تراکم بحث‌های اجتماعی شدیدی داشته و پدیده نگران‌کننده‌ای است؛ بنابراین لازم است نگاه مجدد و برخورد جدی با این موارد داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca66no.49n6o15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محسن
به کسی ربطی نداره. چیکار به کار مردم دارین؟ دوست دارین تو هر کاری دخالت کنین؟