دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۹
کد مطلب : 91324
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی‌گرگانی: حرکت در مسیر اهل بیت(ع) سبب نجات انسان در دنیا و آخرت می‌شود

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان حرکت در مسیر اهل بیت(ع) را سبب نجات در دنیا و آخرت دانست و گفت: خانواده عصمت و طهارت در حقیقت هادی ما هستند، همچنان که وقتی در جای‌جای قرآن‌کریم سخن از هادی و هدایت‌گر انسان‌ها به میان می‌آید.
آیت‌الله علوی‌گرگانی: حرکت در مسیر اهل بیت(ع) سبب نجات انسان در دنیا و آخرت می‌شود
آیت‌الله علوی‌گرگانی: حرکت در مسیر اهل بیت(ع) سبب نجات انسان در دنیا و آخرت می‌شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علوی‌گرگانی در پیامی به ششمین نشست بزرگداشت مقام شامخ حضرت سیدالعابدین (ع) که به‌همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان، عصر امروز در سالن امام خامنه‌ای صحن صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ» اظهار داشت: خوشا به سعادت کسانی که متمسکین به ولایت هستند، چراکه اگر دست ما از دامن ولایت جدا نشود سعادت دنیا و آخرت نصیب ما می‌شود.

وی افزود: خانواده عصمت و طهارت در حقیقت هادی ما هستند، همچنان که وقتی در جای‌جای قرآن‌کریم سخن از هادی و هدایت‌گر انسان‌ها به میان می‌آید، خود امام معصوم بیان کرده است که مراد ما هستیم، بنابراین اگر اهل بیت(ع) نبودند ما راه را نمی‌فهمیدیم و هدایت نمی‌شدیم.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر این که ائمه اطهار(ع) وسیله سعادت و خوشبختی ما را فراهم کرده‌اند، بیان کرد: امروز ولایت اهل بیت(ع) عصمت و طهارت در حال گسترش در سراسر جهان است چون این مسأله وعده خود خداوند است و شما نیز حتما بدانید که این ولایت سراسر جهان را می گیرد و در آینده همه زیر پرچم ولایت اهل بیت(ع) خواهند آمد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در ادامه با تأکید بر این که دست‌تان را همیشه در دست ائمه قرار بدهید، گفت: حرکت شما نیز در تمسک و توسل به مقام شامخ حضرت زین العابدین علیه السلام کاری ارزنده است و کار شما در همایش امسال به نام نامی ایشان در همین راستا است و انشاءالله دست شما از دامن اهل بیت(ع) جدا نشود.

آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد: ضمن ابلاغ سلام این جانب به همه عزیزانی که در برپایی این مراسم نقش داشتند از شما می خواهم که متمسکین محکمی به ریسمان ولایت باشید که دشمن نتواند در بین شما نفوذ کند.

وی گفت: من برای تبرک و تیمن روایتی از امام سجاد(ع) را می‌خوانم که سرنوشت‌ساز است؛ حضرت می‌فرماید:« أشَدُّ ساعاتِ ابْنِ آدَم ثَلاثُ ساعات: السّاعَهُ الَّتى یُعایِنُ فیها مَلَکَ الْمَوْتِ، وَالسّاعَهُ الَّتى یَقُومُ فیها مِنْ قَبْرِهِ، وَالسَّاعَهُ الَّتى یَقِفُ فیها بَیْنَ یَدَیِ الله تَبارَکَ وَتَعالى، فَإمّا الْجَنَّهُ وَإمّا إلَى النّارِ؛ که امام سجاد علیه‌السلام سه مرحله "جان دادن"، "معاد" و "حضور در پیشگاه خداوند" را مشکل‌ترین و سخت‌ترین لحظات و ساعات دوران‌ها براى انسان، دانسته‌اند».

مرجع تقلید شیعیان حرکت در مسیر اهل بیت(ع) را موجب نجات در دنیا و آخرت دانست و تصریح کرد: انسان یک عمر با زن و بچه و دوست و رفیق و اقوام در حال زندگی است اما وقتی که بخواهد از دنیا برود خیلی برای او سخت خواهد بود، همچنین معاد و حضور در پیشگاه الهی اگر همراه با بدی اعمال انسان باشد، به شدت بر انسان سخت می‌گذرد اما اگر چشم ما در هنگام مرگ و معاد و محشر به نورانیت اهل بیت(ع) باشد همه اینها آسان می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از خداوند می‌خواهم دست شما در هر سه مرحله در دست اهل بیت(ع) باشد و شما نیز این امانت را به دست صاحب اصلی یعنی حضرت صاحب الزمان(عج) برسانید و توفیقات همه شما را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5pa3.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما