سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : 91370
منبع : خبرگزاری تسنیم

6 هزار 151 نفر در قم تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند

قم نيوز : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: در سال جاری ۶ هزار ۱۵۱ نفر در قم تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.
۶ هزار ۱۵۱ نفر در قم تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند/آغاز سال تحصیلی سوادآموزان از ۲۹ شهریور
۶ هزار ۱۵۱ نفر در قم تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند/آغاز سال تحصیلی سوادآموزان از ۲۹ شهریور
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا ظهر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان قم که در تالار امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: تلاش مدیران و مسئولان در تعطیل نشدن آموزش یک حرکت بزرگ قهرمانانه است و چه در فضای فیزیکی و مجازی نباید اجازه دهیم آموزش تعطیل شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم افزود: هر چه تلاش کنیم دانش‌آموزی از سواد باز نماند در آینده انسداد مبادی بی سوادی رقم می‌خورد، در این ایام با شیوع بیماری باید تلاش کرد حتی یک دانش‌آموز جامانده از تحصیل نداشته باشیم؛ عدم مدیریت موجب می‌شود نتوانیم بی سوادی را ریشه کن کنیم.

وی تصریح کرد: تولید بیش از 500 فیلم آموزشی در حدود سه هزار دقیقه یکی از اقدامات مهم سوادآموزی در دوران کروناست که با حداقل امکانات موجود اتفاق افتاد.

قاسمی‌نیا بیان کرد: از هفته آینده در روز 29 شهریور، سال تحصیلی سوادآموزی شروع می‌شود و آموزش در حوزه سوادآموزی از آموزش روزانه مستثنی نیست و پیش‌بینی لازم برای برگزاری دوره‌ها مطابق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری 6 هزار 151 نفر در قم تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند که در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم روند آموزش را می‌پیمایند، در این باره تابع دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری کلاس‌ها هستیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم تصریح کرد: امسال با طراحی سامانه‌ای مجهز، فعالیت‌های سوادآموزی تحت وب انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای چهارمین سال آموزش آی سی دی ال و مقدمات سواد مقدمات کار با رایانه را برای سوادآموزان در جهت تحقق اهداف دولت الکترونیک در استان برگزار می‌کنیم.

طرح آموزش عملی "نماز کلید بهشت" ویژه سوادآموزان استان برگزار می شود

قاسمی‌نیا گفت: ششمین سال طرح آموزش عملی نماز با عنوان نماز کلید بهشت یکی دیگر از برنامه‌های سوادآموزی در قم است.

وی افزود: آموزش از طریق سه شیوه فردبه‌فرد، خودآموز و گروهی برگزار می‌شود، در طرح خودآموز که چهارمین سال در حال برگزاری است با تعیین یک پشتیبان در خانواده، روند آموزش انجام می‌شود، همچنین در آموزش گروهی ظرفیت سوادآموزان شرکت‌کننده در یک کلاس تا 10 نفر در دو بخش 5 نفره به یادگیری می‌پردازند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم بیان کرد: جامعه هدف ما گروه سنی 10 تا 49 است و از طریق برنامه رادیویی و یا در قالب برنامه لوح و قلم که از سال قبل از سیمای استانی قم پخش می‌شود، درصدد آموزش هستیم.

وی عنوان کرد: از طرفیت فضای مجازی نیز در مسیر آموزش بهره گرفته‌ایم، همچنین با همراهی بخشداران و حضور دهیاران و شوراها بر روند سوادآموزی در روستاها نظارت می‌شود.

قاسمی‌نیا افزود: در پنجمین سال طبق ارزیابی عملکرد در قم رتبه خوبی را در سوادآموزی در سطح کشور به دست آورده‌ایم؛ ما طبق تعریف یونسکو آموزش و یادگیری سواد در دوران کووید 19 و توانایی تعیین تفسیر و درک و برقراری ارتباط و استفاده از مواد نوشتاری در حوزه های مختلف را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: سواد‌آموزی افراد را قادر می‌سازد تا به اهداف خود دست یابند، از این رو سواد‌آموزی جامعه محور به عنوان یک مهارت اجتماعی باید مورد توجه باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم اظهار داشت: در روند آموزش استفاده از ظرفیت کارمندان و معلمان و بهورزان در خانه‌های بهداشت هدف گذاری شده است و ما با همه امکانات موجود سوادآموزی را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjyteh.uqevazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما