چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 91386
منبع : خبرگزاری مهر
حجت الاسلام شمس الله مریجی:

تلاش و محصولات علمی می‌تواند دشمنان انقلاب اسلامی را ناکام کند

قم نيوز : رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) بر ضرورت مجهز شدن بیش از پیش طلاب و دانشجویان به سلاح علم تأکید کرد و گفت: دانشجویان و طلاب باید با تمام توان در مسیر تقویت بنیه علمی خود و کشور گام بردارند.
تلاش و محصولات علمی می‌تواند دشمنان انقلاب اسلامی را ناکام کند
تلاش و محصولات علمی می‌تواند دشمنان انقلاب اسلامی را ناکام کند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام شمس الله مریجی معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسم حضوری افتتاحیه، در گفت و گویی ضمن خیر مقدم به دانشجویان جدید الورود با تأکید بر وجوب و اهمیت شرعی علم و علم‌آموزی به عنوان یک وظیفه طلبگی، اظهار داشت: علم، تنها گذراندن چند واحد درسی نیست و دلسوزی برای کسب علم و پرهیز مدرک‌گرایی، امری لازم است.

وی با اشاره به اینکه معضل جامعه امروز این بوده که طبق آمارهای رسمی ۷۵% مشاغل در اختیار غیرمتخصصین است، گفت: بنابراین، بسیاری از مشکلات کشور به این مسأله بازمی‌گردد؛ مدرک‌گرایی، تنها جنبه استخدامی دارد و بهره علمی به بار نمی‌آورد.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: دانشجوی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، طلبه و محصول حوزه است و باید در راستای تعمیق ایمان دینی، تبیین سیاسی و جامعه‌شناختی احکام دین حرکت کند.

وی با بیان اینکه همه چیز باید در خدمت دین باشد، افزود: در این راه باید حیات مادی و معنوی مان را صرف کنیم؛ تلاش و تحصیلات حوزوی و دانشگاهی ما باید در مسیر دفاع از دینمان باشد.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه باقرالعلوم (ع) اظهار کرد: این دانشگاه دارای ظرفیت‌های مهمی است که بر مبنای آن، دارای رشته‌های تخصصی منحصر به فردی بوده و در اکثر رشته‌ها اولین و تنها برگزارکننده در کشور است؛ با این وجود، باید تلاش کنیم با توجه به ظرفیت‌های موجود، در سطح بین‌المللی وضعیت بهتری کسب کنیم.

وی ضمن بیان توصیه‌ای به دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفت: بهره‌گیری از این فضای علمی، نظم و حضور در کلاس را جز واجبات خود بدانید؛ بهترین رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها و نمرات تحصیلی باید در این دانشگاه به دست آید.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی، به‌صورت جدی نیازمند تلاش علمی است، خاطرنشان کرد: تنها تلاش علمی و خروجی‌ها و محصولات علمی است که می‌تواند دشمنان انقلاب اسلامی را ناکام کند؛ دانشجویان و طلاب باید با تمام توان در مسیر تقویت بنیه علمی خود و کشور اسلامی ایران گام بردارند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg3w9y.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما