جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 91416
منبع : خبرگزاری تسنیم

ارائه خدمات شهرسازی شهرداری قم تنها به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود

قم نيوز : معاون شهردار قم با اشاره به اینکه تمامی خدمات شهرسازی شهرداری به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود گفت: قم‌یار سامانه‌ای در ارائه خدمات غیرحضوری و شفاف‌سازی و هوشمندسازی و چابکی است.
ارائه خدمات شهرسازی شهرداری قم تنها به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود
ارائه خدمات شهرسازی شهرداری قم تنها به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود
به گزارش قم نیوز محسن رنجبر با بیان اینکه ارائه خدمات شهرداری به شهروندان به‌صورت غیرحضوری یا الکترونیک موضوع بسیار مهمی است اظهار داشت: قم‌یار، سامانه‌ای در ارائه خدمات غیرحضوری و شفاف‌سازی ارتباط مردم با شهرداری، هوشمندسازی و چابکی است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان اینکه تا مدتی قبل که فضای استفاده از خدمات الکترونیک به این شکل نبود، صحبت کردن از این موضوع به دلایل سنتی بودن شیوه‌ها بسیار سخت به نظر می‌رسید، ابراز کرد: بسیاری از مردم دوست دارند حضوری از خدمات استفاده کنند و گاهی سؤالاتی داشته که احساس می‌کنند اگر حضوری با متخصص در میان بگذارند سریع‌تر و دقیق‌تر به پاسخ برسند و این نیز تا حدی طبیعی است.

وی محدودیت‌های خدمات غیرحضوری را موردتوجه قرار داد و افزود: در این شرایط فضا به‌گونه‌ای است که باید مردم را به دلایل مختلفی تشویق به استفاده از خدمات غیرحضوری کنیم، موضوع نخست افزایش ظرفیت‌های دنیای مجازی بوده که همه مردم شاهد آن هستند.

رنجبر خاطرنشان کرد: فضای تکنیکی که در حال حاضر وجود دارد اجازه می‌دهد بسیاری از اطلاعات به‌راحتی با روش‌های مفید و سریع‌الانتقال حتی بیشتر از فضای حضوری و در قالب ویدئو، صوت، گرافیک و آموزش نوشتاری و انیمیشن به مردم منتقل شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم عنوان کرد: فضایی که به دلیل کرونا ایجاد شده و ازجمله نقاط مثبت آن این بود که مردم را الزام کرده تا مراجعه حضوری نداشته باشند و فاصله‌گذاری اجتماعی را در این فضا رعایت کرده و به‌صورت فیزیکی حضور نیابند، این بستر به همراه اقداماتی که از قبل شروع کرده بودیم به نتیجه رسیده است و شهرداری سیستمی را آماده کرده است که می‌تواند درخواست خدمات در شهرسازی و بخش‌های دیگر را در قالب غیرحضوری ارائه دهد.

وی با اشاره به راه‌اندازی استفاده از کیف پول الکترونیکی در تاکسی و اتوبوس یادآور شد: سیستمی در تاکسی‌ها پیش‌بینی‌شده که می‌توان از طریق موبایل هزینه‌ها پرداخت شود و یا سامانه قم کارتی که آماده‌شده می‌توان خدمات پرداختی در شهر مانند پارک‌های حاشیه‌ای را نیز به‌صورت غیرحضوری انجام داد.

رنجبر با تأکید بر اینکه خدمات شهرسازی شهرداری از دهم شهریورماه به‌صورت غیرحضوری صورت می‌پذیرد، اضافه کرد: سامانه قم‌یار در این راستا آماده‌شده و حتی می‌توان از سایت شهرداری قم نیز در این زمینه استفاده کرد، همچنین مردم می‌توانند از دفاتر پیشخوان نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaiyno.49n6615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما