يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 91467
منبع : خبرگزاری تسنیم

زحمات زمانی نتیجه می‌دهد که به روح استقامت منتهی شده باشد

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بابیان اینکه استقامت یکی از شاخه‌های صبر است، گفت: زحمات زمانی نتیجه می‌دهد که به روح استقامت منتهی شده باشد، صبر در هویت بخشی اسلامی، مثل سر نسبت به بدن است.
زحمات زمانی نتیجه می‌دهد که به روح استقامت منتهی شده باشد
زحمات زمانی نتیجه می‌دهد که به روح استقامت منتهی شده باشد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ عبدالکریم بهجت پور ظهر امروز در افتتاحیه همایش ملی "مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم" که به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: باید رمز و راز استواری را از قرآن فراگرفت، جامعه و جانی که با قرآن استوار خواهد شد قوام می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: برای ایستادگی پای شعارها و راهی که انتخاب کرده‌ایم باید فرهنگی به نام استقامت در درون افراد شکل بگیرد و پیروزی و رفاه محصول ماندگاری در طریق مستقیم است.

بهجت پور بیان کرد: این استقامت است که به ما قیمت می‌دهد و اگر استقامت به‌عنوان گزینه روحی خودمان انتخاب کنیم به پیروزی نهایی خواهیم رسید، باید اهداف بلندی که نهضت سیدالشهدا(ع) داشت و شخصیت جامعه اسلامی را به آن برگرداند همچنان پویا، مؤثر و دارای موج‌های عظیم و گسترده و اثربخش در جهان باشد تا ان‌شاءالله نوبت به فرزند ایشان یعنی مهدی آل محمد(عج) برسد.

وی عنوان کرد: اگر مقاومت به معنای برپا شدن، استواری، پایداری و مفاهیمی ازاین‌دست باشد که در لغت و قرآن هم به آن توجه شده است، اصلی‌ترین کار این است که شخصیت انسان را استوار کند و او را در مسیر استواری قرار دهد و این از نکته‌های ارزشمندی است که آیات قرآن به فراوانی از آن سخن گفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: وقتی شما می‌بینید که حکومت‌هایی مثل امارات و بحرین از مسیر مقاومت خارج‌شده و در برابر ابرقدرت‌ها سر خم می‌کنند، باید بدانید که این وعده خدا است و نشان‌دهنده نزدیک شدن روز پیروزی است.

ظرفیت قرآن در پرتو عمل مختار انسان به آن داده می‌شود

بهجت پور با تأکید براینکه ظرفیت قرآن در پرتو عمل مختار انسان به آن داده می‌شود، افزود: راه مستقیم و استوار، یک جریان روان و سهل در حوزه شناخت و موردعلاقه است که به همان نسبت مشغول مخالفت‌ها، معارضت‌ها و تلاش برای بازگرداندن افراد از مسیر می‌شود.

وی با تأکید براینکه استقامت به ما قیمت می‌دهد، افزود: خداوند می‌فرمایند بخشی از اراده‌های من و مصلحت‌هایی که در زندگی اجتماعی ایجاد کردم، برای آزمایش ماندگاری شما بر سر این راه است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ارزش و جایگاه قرآن کریم گفت: فرهنگ متعال قرآنی فرهنگ امید است، حضرت زینب(س) فرمودند ما در جریان کربلا جز زیبایی نمی‌بینیم آن حضرت به رقم همه سختی‌ها مسیر را مسیر تحقق اراده‌های الهی می‌دیدند.

بهجت پور خاطرنشان کرد: استقامت یکی از شاخه‌های صبر است و زحمات زمانی نتیجه می‌دهد که به روح استقامت منتهی شده باشد، صبر در هویت بخشی اسلامی، مثل سر نسبت به بدن است و اگر استقامت را به‌عنوان روحیه خودمان انتخاب نکنیم فرصت‌ها را از دست می‌دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgut9y.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما