يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 91603
منبع : خبرگزاری مهر

ورود دادگستری قم به ساماندهی خانه های بازی

قم نيوز : قم رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به ضرورت ساماندهی خانه‌های بازی گفت: به‌منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، موضوع در کمیته‌ای ویژه و به‌صورت فوق‌العاده موردبررسی قرار گرفت.
ورود دادگستری قم به ساماندهی خانه های بازی
ورود دادگستری قم به ساماندهی خانه های بازی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علی مظفری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود تعداد زیادی خانه بازی بدون مجوز قانونی و همچنین مهدهای کودک با متولیان متعدد در استان قم افزود: این وضعیت موجب شده تا کودکان با آسیب‌های فراوان فرهنگی و اجتماعی شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته ویژه ساماندهی خانه‌های بازی و مهدهای کودک با حضور ۱۲ دستگاه مرتبط افزود: با هماهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دادستان قم و در راستای احقاق حقوق عامه و ضرورت جدی ساماندهی خانه‌های بازی، به‌منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، موضوع در کمیته‌ای ویژه و به‌صورت فوق‌العاده موردبررسی قرار گرفت و تصمیم‌های لازم اتخاذ و برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

رئیس کل دادگستری استان قم بیان کرد: بر اساس مصوبه‌های این جلسه، سازمان صمت با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه باید ظرف یک ماه ضوابط داخلی خانه‌های بازی از قبیل ضوابط استاندارد و بهداشت کار و همچنین با نظارت اماکن ناجا، نحوه صدور پروانه کسب را تدوین کند و پس از کسب تاییدیه کمیسیون نظارت استان، نسبت به اجرایی شدن آن تمهیدات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: ظرف یک ماه آینده اداره کل بهزیستی باید در رابطه با مسئولان و مربیان خانه‌های بازی، ضوابط لازم را تعریف و نسبت به گزینش، آموزش، بررسی صلاحیت و صدور مجوز فعالیت اقدام لازم را انجام دهد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcipqa3.t1azu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما