دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : 91630
منبع : خبرگزاری تسنیم

هیچ مجوزی از طرف عراق برای ویزای اربعین و پیاده‌روی صادر نشده است

قم نيوز : معاون استاندار قم گفت: تاکنون هیچ مجوزی از طرف عراق برای ویزای اربعین و پیاده‌روی صادر نشده است.
هیچ مجوزی از طرف عراق برای ویزای اربعین و پیاده‌روی صادر نشده است
هیچ مجوزی از طرف عراق برای ویزای اربعین و پیاده‌روی صادر نشده است
به گزارش قم نیوز یونس عالی‌پور امروز در حاشیه چهارمین جلسه ستاد اربعین استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل شرایط حاد بیماری نمی‌توانیم در سال جاری مراسم اربعین برگزار کنیم و باید فعالیت موکب‌ها در مسیر کمک به نیازمندان و مواسات و همدلی قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: موکب‌هایی که هر سال ایستگاه هایی را برای خدمت به زائران برپا می‌کردند، در داخل قم می‌توانند در قالب قرارگاههای مردمی به نیازمندان خدمت‌رسانی کنند.

وی تصریح کرد: در بخش فرهنگی نیز برنامه‌های فراوانی از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود و قرائت زیارت سیدالشهداء در مجالس و منازل طبق رعایت پروتکل‌ها مورد توجه قرار دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم عنوان کرد: 120 موکب در ارتباط با اربعین در قم شناسایی شده‌اندکه 98 موکب آن فعال است و به جای حضور در عراق می‌توانند برنامه‌های خوبی برای حمایت از اقشار ضعیف عملیاتی کنند.

وی گفت: طبق دستورالمعل‌های ابلاغی، ریل‌گذاری برای فعالیت موکب‌ها از عراق به ایران تغییر کرده است و به سمت مواسلات و همدلی مومنانه می‌رود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: تاکنون هیچ مجوزی از طرف عراق برای ویزای اربعین و پیاده‌روی صادر نشده است.

مراسم پیاده‌روی اربعین به هیچ عنوان برگزار نمی‌شود

عالی‌پور همچنین در حاشیه چهارمین جلسه ستاد اربعین استان، اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع کرونا و افزایش ابتلای مردم به ویروس، مراسم پیاده‌روی اربعین به هیچ عنوان برگزار نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: رفتن به عراق و حضور در راهپیمایی به هیچ وجه به صلاح نیست و نباید سلامت مردم را به مخاطره انداخت، هر چند دشمن در جریان اربعین و شرایط فعلی با توجه به شیوع کرونا، می‌خواهد با احساسات مذهبی مردم بازی کند. عده‌ای می‌خواهند مردم را به مرزها بکشانند از این رو به تهییج جوانان می‌پردازند تا مشکلاتی ایجاد شود، باید مسیر را تغییر دهیم و هدف‌گذاری به سمت استفاده از ظرفیت فرهنگی موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی برود.

عالی‌پور بیان کرد: در خدمت‌رسانی مومنانه می‌توان خادم اهل بیت‌(ع) و سیدالشهدا بود، ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و خانواده‌های بی‌شماری گرفتار دغدغه‌های معیشتی هستند و کمک‌های مردمی و ظرفیت موکب‌ها و ایستگاههای صلواتی می‌تواند در خدمت نیازمندان باشد.

وی گفت: درایت و بصیرت متولیان موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی بسیار ارزشمند است و تعداد زیادی از مداحان و فعالان مذهبی بیانیه دادند و این الگوی خوبی است؛ نباید در حفظ جان مردم کوتاهی کنیم. امسال باید مواسات و کمک‌های مردمی مزین به نام سیدالشهدا باشد و موکب‌های اربعین قم در جهت همدلی با نیازمندان حرکت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuqa3.t1azp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما