دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 91639
منبع : خبرگزاری تسنیم

رعایت 92درصدی پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از تحصیل ۲۷۳ هزار دانش‌آموز در استان خبر داد و گفت: سامانه "شاد" در کوتاه‌ترین زمان آماده‌شده و مشکلات آن به‌زودی حل می‌شود.
مشکلات سامانه "شاد" برای ۲۷۳هزار دانش‌آموز قمی برطرف می‌شود/ رعایت ۹۲درصدی پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان
مشکلات سامانه "شاد" برای ۲۷۳هزار دانش‌آموز قمی برطرف می‌شود/ رعایت ۹۲درصدی پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام با اشاره به بازگشایی غیرمنتظره مدارس اظهار داشت: روز چهارشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعملی را به سراسر استان‌ها ابلاغ کرد که بر این اساس که سراسر استان‌ها را در بازگشایی مدارس در وضعیت قرمز قرار داد و با توجه به ماندگاری این بیماری تصمیم‌گیری بر بازگشایی مدارس به‌صورت یکپارچه گرفته شد و استان‌ها نیز ملزم به رعایت دستورالعمل ستاد شدند.

وی با تأکید بر اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس در زمان آغاز سال تحصیلی با توجه به دغدغه و صلاح‌دید خانواده‌ها تصریح کرد: کلاس‌های درس با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی دوگروهی و در برخی از کلاس‌ها نیز با آمار دانش‌آموزی بیش از سقف پروتکل‌ها به سه گروه تقسیم شدند.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم از فعالیت 16 هزار نفر از معلمان استان در خط مقدم بحث آموزش خبر داد و ابراز داشت: با مدیریت مدیران مدارس فاصله‌گذاری متناسب با دستورالعمل‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت شد و فاصله هر دانش‌آموز در یک میز و نیمکت حدود یک متر و 20 سانت تعیین‌شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی برنامه شاد با آیتم‌های جدید عنوان کرد: برنامه شاد توسط صاحب‌نظران علم و فناوری کشور و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازه زمانی محدود ایجاد شد که با ارائه برنامه‌های آموزشی و جمع‌بندی دروس در پایان سال تحصیلی همچنین پوشش میلیونی دانش‌آموزان اقدام بسیار خوبی بود.

شیخ‌الاسلام یکی از مشکلات کاربران را عدم اتصال به‌موقع این شبکه بیان کرد و گفت: باوجود 273 هزار دانش‌آموز که در یک بازه زمانی وارد بستر شاد می‌شوند بحث زیرساخت‌ها مطرح می‌شود که باوجود گسترش پهنای باند، در استفاده هم‌زمان همه کاربران از این فضا ممکن است با چنین مسائلی روبه‌رو شویم.

برآورد 92 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس

وی برآورد ستاد مقابله با کرونا را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس استان 92 درصد اعلام کرد و گفت: در بحث مطالبه گری در صورت مشاهده هرگونه نقصانی باید دستگاه مربوطه برای پاسخگویی در حیطه خود ورود پیدا کند در واقع برای مطالبه گری باید سهم هر دستگاهی مشخص شود.

شیخ‌الاسلام مردم را رکن اصلی در کیفیت ارائه خدمات آموزشی دانست و افزود: آموزش ‌و پرورش دستگاه حاکمیتی صرف نبوده بلکه جزء وزارتخانه‌های دستگاه دولتی و مردمی است که اگر کمک مردم نباشد حضور دانش‌آموزان همچنین کیفیت آموزش مطلوب را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اولویت مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها گفت: آموزش ‌و پرورش پیگیر ایجاد بستر و شرایط بهتر آموزشی است، به‌گونه‌ای که در دریافت هزینه‌های مدارس خاص علیرغم هزینه‌های مصوب دیگر استان‌ها حداقل‌ها را در نظر گرفته و از طرفی کیفیت و عملکرد آموزشی را بالابرده‌ایم.

به گفته مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان امسال توزیع کتب درسی در کمترین زمان و بهترین شرایط با مدیریت مدیران مدارس استان انجام شد، همچنین مواردی نیز جزء نواقصی‌های کتاب‌ها بوده که در دستور کار تولید سازمان پژوهش وزارت آموزش‌وپرورش قرار دارد.

وی در پایان با بیان ممنوع بودن آموزش حضوری دانش‌آموزان در فضای مدارس خاطرنشان کرد: قطعاً جایگزینی برای آموزش حضوری از منظر تأثیر و ارتباط عاطفی بین دانش‌آموز و معلم وجود ندارد اما باوجود شرایط حاکم بر کشور والدین عزیز در این مورد طبق صلاح‌دید خود عمل کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchw-nw.23nzxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما