دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 91642
منبع : خبرگزاری مهر

جلسات دادرسی، دادسرای عمومی و انقلاب قم الکترونیکی برگزار می شود

قم نيوز : دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: توسعه دادرسی الکترونیک و ایجاد سیستم هوشمند قضایی در اولویت برنامه‌های سال جدید دستگاه قضایی قرار دارد.
جلسات دادرسی، دادسرای عمومی و انقلاب قم الکترونیکی برگزار می شود
جلسات دادرسی، دادسرای عمومی و انقلاب قم الکترونیکی برگزار می شود
به گزارش قم نیوز حسن غریب صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولویت برنامه‌های سال جدید دستگاه قضائی شامل توسعه دادرسی الکترونیک و ایجاد سیستم هوشمند قضائی است، گفت: دادرسی الکترونیک و غیر حضوری، سلامت مراجعان و همکاران را در پی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به اینکه دادرسی غیر حضوری نقش مهمی در کاهش زمان رسیدگی به پرونده دارد، افزود: کاهش هزینه‌های سیستم قضائی و افزایش سرعت انجام کارها، افزایش کیفیت رسیدگی و امنیت قضائی و اداری نیز دیگر فواید دادرسی الکترونیکی و غیر حضوری است.

وی از اقدامات انجام شده در راستای راه اندازی دادرسی الکترونیک عنوان داشت: این نوع دادرسی، ارتباط زندانی با قاضی پرونده به صورت الکترونیکی برقرار می‌شود و امکان حضور در دادگاه برای زندانی از طریق ویدئو کنفرانس مهیا شده است همچنین در دیدار غیرحضوری و چهره به چهره قضات با زندانیان و حل مسائل و مشکلات آنان و اعطای مرخصی به زندانیان قابلیت اجرا دارد.

غریب با اشاره به اینکه با تجهیز کامل محلی در زندان و بازداشتگاه قم و سایر استان‌ها، زندانیان به صورت ویدئویی و زنده با مراجع رسیدگی کننده پرونده قضائی خود ارتباط برقرار می‌کنند و فرایند دادرسی انجام می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در نیمه دوم شهریور ماه، تنها در دادسرای عمومی و انقلاب قم با دستور مقام قضائی، ۳۰ دادرسی مجازی از دادسرا با زندان لنگرود قم، زندان ساحلی، بازداشتگاه، زندان ساوه، اردوگاه و دیگر زندان‌ها با مرجع قضائی صورت گرفته است.

وی با اشاره به امنیت بالای روش غیرحضوری با استفاده از فیبر نوری اظهار داشت: جلوگیری از هزینه‌های اضافی و پیشگیری‌های لازم درباره خطرات اعزام زندانی به دادگاه، پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و دیگر بیماری‌ها، تسریع در عملکرد و کاهش اطاله دادرسی از دیگر اهداف این امر است.

غریب در پایان ابراز امیدواری کرد تا امکان برقراری ارتباط با کل کشور در هر شعبه به صورت مستقل ایجاد شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb50b9.rhb8apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما