سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : 91673
منبع : خبرگزاری تسنیم
عضو خبرگان رهبری

افراد ناکارآمد نباید در مسند امور قرار بگیرند

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که دانش کافی و تجربه لازم در امور را ندارند نباید در مسند کار قرار بگیرند چراکه ناوارد بوده و نمی‌توانند به اداره امور بپردازند.
عضو خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم: افراد ناکارآمد نباید در مسند امور قرار بگیرند
عضو خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم: افراد ناکارآمد نباید در مسند امور قرار بگیرند
به گزارش قم نیوز بی‌شک یکی از عوامل تأثیرگذار در زندگی آحاد جامعه، توجه به مسئله معیشت و وضعیت اقتصادی آنان از سوی مسئولان نظام اسلامی است چراکه یکی از عوامل رشد و تعالی جامعه بهبود شرایط مادی و اقتصادی مردم بوده و این موضوع دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و از جایگاه خاصی برخوردار است.

 توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری طی سالیان اخیر بوده است اما نبود نگاه مثبت به این مهم سبب بروز مشکلات فراوانی برای مردم شده و بعد از گذشت 41 سال از انقلاب اسلامی همچنان پاشنه آشیل کشور، مسئله  اقتصاد بوده و حتی دشمن برای پیشبرد اهداف خود از موضوع تحریم‌های اقتصادی به جای تهاجم نظامی استفاده کرده است.

به‌منظور آگاهی از دلایل و عوامل تأثیرگذار بر مسائل اقتصادی مردم به گفت‌وگو با آیت‌الله علی اسلامی یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری پرداخته‌ایم که در ادامه مشاهده می کنید.

فقدان اولویت‌بندی در «برنامه‌ریزی‌ها از سوی مسئولان»

آیت‌الله اسلامی در این گفت‌وگو با بیان فقدان اولویت‌بندی مناسب از سوی مسئولان و  مجریان امور در برنامه‌ریزی‌های دولتی و حکومتی اظهار داشت: یک مسئولی که سرکار می‌آید ده‌ها امر و مورد پیش روی او است که باید در برابر این موارد انجام‌وظیفه کرده و مردم را راضی نگه دارد اما در زمان فعلی اولویت‌بندی در برنامه‌های آن‌ها نمی‌بینیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه متأسفانه در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و امور مختلف زندگی مردم از سوی مسئولان، اولویت‌بندی دیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در جامعه شاهد آنیم که کسانی سرکار می‌آیند و بر مسند اجرا می‌نشینند و به‌عنوان مسئول در جامعه معرفی می‌شوند که از بسیاری از اولویت‌ها غافل بوده و به آن توجه ندارند.

به گفته آیت‌الله اسلامی انقلاب اسلامی برای تعالی انسان و تمدن سازی آمده و نباید این اولویت‌ها را نادیده بگیریم چراکه اولویت نخست انقلاب اسلامی، تعالی و تکامل انسان بوده و باید به این موضوع اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی گوشه‌ای از عظمت آسمانی مبعث پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) است، تاکید کرد: متأسفانه شاهد آنیم که هیچ خبری از این تعالی و تکامل در جامعه نبوده و دستورات و تأکیدات دین مبین اسلام در جامعه به‌درستی پیاده و اجرا نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: دین اسلام دینی است که امثال شهید سلیمانی‌ها، صیاد شیرازی‌ها و چمران‌ها به خاطر این دین شهید شده‌اند و در دین مبین اسلام دستورات فراوانی در زمینه‌های مختلف زندگی انسان‌ها داریم اما متأسفانه در برخی موارد، این مبانی از غرب گرفته می شود و از غرب تبعیت می‌کنیم.

آیت‌الله اسلامی برای نمونه به دستور اسلام در شستن دست‌ها قبل و بعد از غذا اشاره و اظهار کرد: اخلاق نبوی باید برای مردم تبیین و بیان شود تا بدانیم اگر در شستن دست فایده‌ای است این اولویت و دستور را اسلام داده است اما این اولویت‌ها را فراموش کرده‌ایم.

عقب ماندن کشور در مسائل اقتصادی

وی تاکید کرد: وسایل مادی و زندگی جزء ضروریات بوده اما نباید رشد اخلاقی‌مان را فدای مسائل اقتصادی کنیم و به آن نپردازیم، همچنین چون اولویت‌ها را در انجام امور رعایت نکرده‌ایم؛ درنتیجه در مسائل اقتصادی عقب‌مانده‌ایم.

آیت‌الله اسلامی سپس به بررسی عوامل مختلف تأثیرگذار بر مسائل اقتصادی مردم پرداخت و عنوان کرد: موضوع تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان، یکی از این عواملی بوده که بسیار تأثیرگذار بوده و نمی‌توان منکر آن شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ناکارآمدی مدیران را از دیگر عوامل تأثیرگذار دانست و ابراز کرد: برخی مسئولان از موانع اقتصادی خبر نداشته و در انجام امور ناشی هستند؛ در واقع کسانی که فاقد دانش و تجربه کافی بوده و شناختی به امور ندارند نباید در مسند کار قرار بگیرند چراکه ناوارد بوده و نمی‌توانند به اداره امور بپردازند.

نفوذی‌ها بیشترین صدمه را به جامعه بشری زده‌اند

وی سومین عامل تأثیرگذار بر مسائل اقتصادی مردم را عامل نفوذی‌ها برشمرد و تاکید کرد: یکی از عواملی که بیشترین صدمات را به جامعه بشری، مسلمین، انقلاب اسلامی و شخصیت‌های ممتاز انقلاب زده، عامل نفوذ است که نباید از آن غافل شد.

آیت‌الله اسلامی تصریح کرد: عامل نفوذ بسیار مهم بوده و به فرموده مقام معظم رهبری در بدنه برخی از مسئولان، این نفوذی‌ها هستند که در تصمیم‌گیری‌ها تأثیرگذار بوده و در پیشبرد یا عقب ماندگی اهداف نظام نقش مهمی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:مسئولان قبلی مجلس در مناصب دولتی پست گرفته‌اند و همین‌ها هستند که به میل صاحبان نفوذ جایگزین می‌شوند، درحالی‌که برخی مصوبات مجلس قبل به ضرر کشور و انقلاب اسلامی بود؛ درحالی‌که مقام معظم رهبری  مرتب نصیحت می‌کردند که هوشیار بوده و گول دشمنان را نخورید و مذاکره با افراد این‌چنینی محلی از اعراب ندارد.

وی عدم اعتماد به داخل و جوانان را یکی دیگر از عوامل مؤثر بر مسائل اقتصادی مردم برشمرد و گفت: هستند کسانی که به دنبال تثبیت وابستگی به غرب هستند اما باید گفت این وابستگی برای جامعه ایرانی و کشور عزیز ایران مضر بوده و کارآفرینی به دنبال نخواهد داشت.

«وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست»

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری وضعیت روزانه مردم خوب نیست و اگر اراده و تصمیم مقام معظم رهبری در اجرای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه نبود وضعیت مردم بسیار بدتر می‌شد.

آیت‌الله اسلامی در پایان به تأکیدات مقام معظم رهبری در رسیدگی به امور ضعفا و محرومان جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: باید این کمک‌ها و ایثارگری‌ها به مردم ادامه یافته و شاهد رفاه مردم در همه ابعاد مادی و معنوی باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmvd1.w6dyeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما