چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : 91690
منبع : خبرگزاری فارس

رعایت مسائل بهداشتی راه عبور از بلای کروناست

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت:کرونا یک بلاست که می توان با رعایت مسائل بهداشتی و رعایت حقوق فردی و اجتماعی و البته با دعا و إنابه به درگاه خداوند، از این بلا عبور کرد.
رعایت مسائل بهداشتی راه عبور از بلای کروناست
رعایت مسائل بهداشتی راه عبور از بلای کروناست
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی اصغر قائمی سه شنبه شب و در جمع عزاداران حسینی مسجد امیرالمؤمنین (ع) قم با بیان این که وضعیت کرونایی قم فوق قرمز اعلام شده است اظهار کرد: درخواست من از اهالی قم و همشهریان عزیز این است که با زدن ماسک و رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا، شرایط ادامه فعالیت مساجد، اماکن مذهبی و برپایی مجالس عزاداری را فراهم کنند.

وی افزود: کرونا یک بلاست که می توان با رعایت مسائل بهداشتی و رعایت حقوق فردی و اجتماعی و البته با دعا و إنابه به درگاه خداوند، از این بلا عبور کرد.

نویسنده کتاب «اصول اعتقادات در 40 درس» با اشاره به اهمیت موضوع معادباوری تأکید کرد: اگر انسان این مهم را درک کند که برای دنیا آفریده نشده و فقط برای امتحان شدن به این دنیا آمده است، آن گاه قطعا وضعیت ها دگرگون و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، تقوای افراد به معنای فهم ثبت و ضبط همه رفتارها و گفتارها بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که منظور از وطن در روایت «حُبّ الوطن مِن الایمان»، قبر و قیامت است چراکه اصولا هر فرد و حتی یک کافر، وطن ظاهری خود را دوست می دارد.

مدرس اخلاق و علوم تربیتی در حوزه علمیه قم سپس به روایتی از امام امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت در این روایت می فرمایند هرکس باور کند که در نهایت از دوستانش جدا و در خاک ساکن و با حساب روز قیامت رو به رو می شود، قطعا چنین کسی آرزویش در دنیا کم و عملش برای آخرت زیاد می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نقل است که در روزگاران نه چندان دور مردم نجف از یکی از مراجع تقلید خود خواستند تا درس اخلاقی برای آنان داشته باشد. او هم قبول کرد و وقتی جمعیت زیادی جمع شدند ایشان به منبر رفت و فقط فرمود: «ای مردم! به خدا قسم قیامت واقعیت و حقیقت دارد.» و سپس از منبر پایین آمد، یعنی ای مردم! اگر به همین یک نکته توجه جدی داشته باشید برای دنیا و آخرت شما کافی است.

حجت الاسلام قائمی در ادامه ضمن انتقاد از مسؤولان تصریح کرد: باید گفت این افراد در حقیقت قیامت را باور ندارند، چراکه اگر باور داشتند آن را به اهلش می سپردند.

وی همچنین با بیان اینکه برخی فکر می کنند تا ابد در دنیا هستند گفت: بر اساس روایات، مردم در این دنیا در خواب هستند و در حقیقت پس از مرگ است که از این خواب غفلت بیدار و هُشیار می‌شوند.

قائمی با اشاره به روایتی از حضرت رسول الله (ص) درباره سودمند بودن دوستی اهل بیت پیامبر(ع) در هفت منزل بیان کرد: حضرت در این روایت چنین بیان می فرمایند که حب ایشان و حب اهل بیتشان در هفت منزل یعنی مرگ، قبر، نشور و برخاستن از قبر، دادن نامه اعمال به دست انسان، میزان، حساب و صراط برای انسان مؤمن مفید خواهد بود که نخستین منزل از این منازل لحظه مرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن به صراحت بیان می فرماید که هر نفسی مرگ را می چشد، البته مرگ دو نوعِ أجلِ حتمی یا مُعلّق است که می توان أجل معلّق را با مواردی مانند دعا، صدقه یا صله رحم به تأخیر انداخت.

بلای کرونا و ضرورت توبه از گناهان و دعا به درگاه الهی

استاد حوزه علمیه قم همچنین از مردم خواست تا با نهایت تضرّع و إنابه به درگاه خدا، ضمن توبه از گناهان، رفع بلای کرونا را خواستار باشند.

وی افزود: بدانیم که گناه هم نوعی میکروب و ویروس است، پس همان گونه که امروز کسی در برابر تذکر دیگران برای رعایت ماسک زدن و نکات بهداشتی مقاومت نمی کند و «به تو چه» نمی گوید، در برابر نهی از منکرهایی مانند نهی از مُنکر بدحجابی هم نباید «به تو چه» گفت، چراکه جامعه مانند یک کِشتی و هر نوع گناه اجتماعی به منزله سوراخ کردن این کِشتی است که اثرهای سوء آن دامن همه را می گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7p8o.jh8zoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما