چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب : 91700
منبع : خبرگزاری تسنیم

فراخوان دومین کنگره شعر مرثیه رضوی اعلام شد

قم نيوز : دبیر کنگره شعر مرثیه رضوی گفت: دومین کنگره شعر مرثیه رضوی با عنایت امام رضا(ع) به‌صورت کشوری و در قالب فراخوان ملی در عرصه مجازی برگزار می‌شود.
فراخوان دومین کنگره شعر مرثیه رضوی اعلام شد
فراخوان دومین کنگره شعر مرثیه رضوی اعلام شد
به گزارش قم نیوز سید مهدی حسینی اظهار داشت: هم‌زمان با سی‌امین سال تأسیس انجمن ادبی مشکات، دومین کنگره شعر مرثیه رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: شاعران اهل‌بیت(ع) درباره مرثیه امام رضا(ع) آثار زیادی ارائه نکرده‌اند و با فقر شعر رضوی روبرو هستیم، یکی از اهداف مهم فراخوان کنگره شعر مرثیه رضوی جذب آثاری است که در این زمینه ارائه‌شده و از آن بی‌خبر هستیم.

حسینی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره شعر مرثیه رضوی بیان کرد: سوق دادن شاعران اهل‌بیت (ع) به موضوع مرثیه امام رضا(ع) ازجمله اهداف مهم برگزاری این کنگره است.

دبیر کنگره شعر مرثیه رضوی عنوان کرد: شعر مرثیه حتماً باید قبل از ارائه مرثیه حاوی ستایش و معرفی ویژگی‌های اهل‌بیت(ع) باشد واز این جهت در فراخوان اعلام کردیم مدح و مرثیه و همچنین به دنبال آثاری هستیم که به مدح امام رضا(ع) بپردازد و سپس به مرثیه ورود کند.

وی با اشاره به شرایط و مقررات شرکت در کنگره شعر مرثیه رضوی تصریح کرد: تنها اشعار رضوی که درون‌مایه‌ مرثیه داشته باشند موردبررسی قرار می‌گیرند و همچنین محدودیتی در تعداد اثر ارسالی وجود ندارد.

حسینی ادامه داد: آثار ارسالی باید در قالب کلاسیک و دارای قابلیت اجرا در هیئت باشد، اشعار ارسالی حاوی مدح و مرثیه و دارای زبان سهل و ممتنع باشد و اشعار ارسالی قبلاً در فراخوانی ارائه و یا منتشرنشده باشند، ان‌شاءالله به 5 اثر برگزیده هدیه‌ای به‌رسم یادبود ارائه می‌شود.

دبیر کنگره شعر مرثیه رضوی گفت: یکی دیگر از اهداف این کنگره شناسایی شاعرانی است که در زمینهٔ مرثیه شعر رضوی فعالیت کرده‌اند و آن‌ها را نمی‌شناسیم و ضمن شناسایی آن‌ها به جامعه ادبی معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن ادبی مشکات از سال 69 با حضور برخی از شاعران ولایی تشکیل شد و تا امروز فعالیت خود را ادامه داده است، کنگره شعر مرثیه رضوی با عنایت امام رضا(ع) به‌صورت کشوری و در قالب فراخوان ملی در عرصه مجازی برگزار می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: 26 مهرماه که مصادف است با پایان ماه صفر آخرین‌مهلت ارسال آثار است، ثبت اثر در پایگاه شعر هیئت به نشانی shereheyat.ir/razavi امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgzu9y.ak9qz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما