چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : 91975
منبع : خبرگزاری فارس

تشدید نظارت های کرونایی در استان قم

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از تشدید نظارت ها کرونایی در استان خبر داد و گفت: در هفته گذشته، 288 واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی غیرفعال شدند.
تشدید نظارت های کرونایی در استان قم
تشدید نظارت های کرونایی در استان قم
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر پیش از ظهر امروز و در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: در این روزها هر نوع علائم سرماخوردگی و کوفتگی بدن باید به عنوان علامت کرونا در نظر گرفته شود و فرد خود را قرنطینه کند.

وی با تأکید بر اینکه کرونا از سطح جامعه به درون خانواده ها نفوذ کرده است اضافه کرد: این مسئله نشان می دهد که هم دید و بازدید خانوادگی باید به کمترین سطح خود برسد و هم این که مسائلی مانند فاصله گذاری باید در محیط خانواده رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین آمار رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان قم را بهتر از سطح کشور دانست و گفت: آمار نشان می دهد که این درصد در قم 60 و در سطح کشور 42 درصد است.

وی در عین حال از تشدید نظارت ها کرونایی در استان خبر داد و گفت: در هفته گذشته، 288 واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی غیرفعال شدند.

 ذخیره ناکافی ماسک در داروخانه های استان

قدیر ادامه داد: متأسفانه ذخیره استراتژیک داروخانه های استان در زمینه ماسک کافی نیست، در حالی که بویژه داروخانه های شبانه روزی باید تا 5 ماه ذخیره ماسک داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: مردم توجه داشته باشند که ماسک باید به خوبی دهان و بینی را بپوشاند و البته ماسک مرطوب شده هم نمی تواند کارکرد داشته باشد.

وی گفت: تقریبا همه بیماران‌ کرونایی که در بیمارستان های استان بستری می شوند ریه آنها درگیر شده و اکسیژن خون آن ها به کمتر از 85 درصد می رسد که همین امر به افزایش تعداد فوتی ها منجر می شود.

قدیر درباره ضد عفونی هایی که سطح شهر انجام می شود بیان کرد: ضد عفونی کردن ها باید هدفمند دنبال شود که از این رو هدفگذاری در مرکز بهداشت و اجرای آن با شهرداری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه تصریح کرد: با وجود کمک های حوزه علمیه و طلاب عزیز باید اقرار کرد که نیروهای جهادی در بیمارستان های قم حداکثر 50 نفر است، در حالی که به تعداد بسیار بیشتری در این زمینه نیاز داریم.

وی اضافه کرد: البته نباید نیروهای جهادی را در طلاب و روحانیون عزیز منحصر کرد و از این رو، دانشگاه علوم پزشکی این آمادگی را دارد تا همه نیروهای داوطلب و جهادی را برای کمک در مراکز درمانی آموزش دهد و بسیج کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcamono.49n6015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما