پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : 91997
منبع : خبرگزاری فارس

ارائه مشاوره های روانشناختی به دانشجویان پزشکی

قم نيوز : رئیس اداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به طولانی بودن دوره تحصیلی دانشجویی در گروه پزشکی و احتمال ابتلاء به مشکلات روانشناختی انجام مشاوره‌های حضوری در دانشکده‌ها وخوابگاه‌ها و دفتر مرکزی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم انجام می‌شود.
ارائه مشاوره های روانشناختی به دانشجویان پزشکی
ارائه مشاوره های روانشناختی به دانشجویان پزشکی
به گزارش قم نیوز حسین هزارخانی امروز با اشاره به اینکه در هفته بهداشت روان امسال شعار «سلامت روان برای همه، سرمایه گذاری بیشتر- دسترسی بیشتر، برای همه، همه جا»  ترویج و هدف‌گذاری شده است، اظهار کرد: این هفته از 18 مهرماه آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است و در سطح کشور برنامه‌ها و فرهنگ‌سازی‌های مختلفی به مناسبت آن رقم زده شده است.

وی اضافه کرد: «نقش زیرساخت‌های سلامت روان در شرایط کرونا و پساکرونا»، «متخصصین متعهد، مدافعین سلامت»، «سیاستگذاران آگاه، سرمایه گذاری بیشتر در حوزه سلامت روان»، «نقش نظام مراقبت های بهداشت اولیه در دسترسی به خدمات سلامت روان»، «مشارکت سازمان های مردم نهاد، در ارتقاء سلامت روان جامعه»، «نقش رسانه در تبیین وضعیت سلامت روان و انگ زدایی» و «بیمه ی مؤثر، دسترسی بیشتر به خدمات سلامت رو» به عنوان عناوین روزهای این هفته درنظر گرفته شده است.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم به تشریح فعالیت‌های این اداره پرداخت و اظهار کرد: انجام تست غربالگری و پایش سلامت روان در بدو ورود دانشجویان یکی از مهم‌ترین رسالت‌هایی است که به همت این اداره انجام شده است.

وی از برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی برای دانشجویان جدید الورود یاد کرد و گفت: بسیاری از مشکلات در جمعیت دانشجویی به ویژه در خوابگاه‌ها از جمله آشنا نبودن با مهارت‌های زندگی و همچنین نداشتن مهارت‌های ارتباطی گزارش شده است که برای رفع این مشکلات آموزش مهارت‌های زندگی از الزامات است و حضور دانشجویان جدید الورود در این کارگاه‌های آموزشی ضروری است.

هزارخانی عنوان کرد: با توجه به طولانی بودن دوره تحصیلی دانشجویی در گروه پزشکی و احتمال ابتلاء به مشکلات روانشناختی به علت آشنا نبودن با مهارت مدیریت زمان و مهارت یادگیری و همچنین آشنا نبودن با شیوه ارتباط صحیح با دختر و پسر، انجام مشاوره‌های حضوری در دانشکده‌ها وخوابگاه‌ها و دفتر مرکزی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم انجام می‌شود.

وی با اشاره به انجام انواع تست‌های تشخیصی، شخصیتی و بالینی در دفتر مرکزی معاونت دانشجویی و فرهنگی عنوان کرد: دانشجویان می‌توانند برای مشاوره تلفنی با شماره تماس  37835533 که همیشه در دسترس بوده و رایگان است تماس گیرند و مشاوره حضوری در خوابگاه‌ها با جدول زمان‌بندی مشخص و از قبل تعیین شده انجام می‌شود.

هزارخانی از برگزاری نشست‌های خوابگاهی با حضور مشاوران و با موضوع از قبل تعیین شده یاد کرد و گفت: مشاوره در زمینه استرس، افسردگی، اضطراب، خود بیمار انگاری و وسواس در دوره کرونا به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در قالب همتایاران سلامت روان به عنوان بازوان اداره مشاوره در خوابگاه‌ها و فعالان نیمه حرفه‌ای به‌منظور شناسایی و معرفی دانشجویانی که نیاز به مشاوره دارند و سپس پیگیری وحمایت‌‌های پس از درمان، در دستور کار است.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: تمام فعالیت‌های اداره مشاوره روانشناختی کاملا محرمانه، رایگان  و اختیاری است.

وی از اهداف اداره مشاوره وسلامت روان یاد کرد و گفت: کمک به مراجعین در زمینه‌های شناخت استعدادها ،توانایی‌ها و افکار و ارتقاء سطح فکری و اعتلای هرچه بیشتر توانمندی‌ها، انتخاب و تصمیم گیری‌های مهم زندگی از جمله انتخاب شغل و امور اجتماعی، بهبود و سازگاری خانوادگی، همسر گزینی، روابط بین فردی، افزایش عزت نفس و همچنین بهبود مهارت‌های مطالعه تحصیل، افزایش مهارت‌های سازگاری و رفع اختلالات شناختی و رفتاری از قبیل افسردگی، وسواس، ترس و خشم از جمله اهداف مورد توجه است.

هزارخانی خاطرنشان کرد: شماره‌های تلفن 31971512 ـ 31971177 برای ارتباط با اداره مشاوره و سلامت روان معاونت فرهنگی دانشجویی و شماره تلفن 37835533 برای مشاوره تلفنی درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefo8o.jh8zoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما