پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 92000
منبع : خبرگزاری فارس

تامین ایمنی بازارهای قدیمی قم نیازمند همراهی کسبه است

قم نيوز : مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری قم گفت: برای حفظ جان مردم و تامین ایمنی بازارهای سنتی و قدیمی شهر قم نیاز به همراهی کسبه داریم.
تامین ایمنی بازارهای قدیمی قم نیازمند همراهی کسبه است
تامین ایمنی بازارهای قدیمی قم نیازمند همراهی کسبه است
به گزارش قم نیوز عباس جعفری با اشاره به وضعیت ایمنی بازارهای قدیمی قم، اظهار داشت: وضعیت ایمنی بازارها در شرایط مناسبی نیست و نیاز به همراهی کسبه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری قم افزود: کاری که ما باید انجام می‌دادیم، کاهش زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه است که با ساخت ایستگاه‌های جدید توانسته‌ایم زمان رسیدن خودمان را به محل حریق کاهش بدهیم که در صورت وقوع حادثه با خسارتهای کمتری مواجه باشیم.

جعفری با انتقاد از بی توجهی برخی از کسبه بازارهای قدیمی قم به ویژه بازار کهنه، تصریح کرد: بارها نسبت به غیرایمن بودن بازار کهنه تذکرات جدی داده شده است اما متاسفانه همراهی از سوی کسبه مشاهده نمی‌شود و اصرار به ماندن در آن فضا می‌تواند حادثه خلق کند.

وی ادامه داد: در شرایط غیر ایمن دپوی چوب و الوار می‌تواند احتمال خطر حریق و حادثه را افزایش بدهد که در مورد بازار کهنه شاهد این موضوع هستیم.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری قم تاکید کرد: بارها سازمان‌های تخصصی آتش نشانی به همراه مجموعه پرسنل خدمات شهری از این بازارها بازدید کرده‌اند و تذکرات لازم داده شده است و در برخی موارد حتی پرسنل ما نسبت به جمع آوری ضایعاتی که احتمال حادثه را افزایش می داد اقدام کرده‌اند.

جعفری با تأکید بر اینکه ارتقای ایمنی بازار در مقابل حوادث غیرمترقبه از جمله آتش سوزی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و اصناف است، گفت: سازمان آتش نشانی قم آمادگی دارد تا مشاوره، خدمات و بازدیدهای دوره‌ای از بازارها را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه بسیاری از واحدهای صنفی از حداقل تجهیزات اطفا حریق بی‌بهره هستند، گفت: بسیاری از کپسول‌های اطفای حریق موجود در واحدهای صنفی نیز به دلیل گذشت تاریخ مصرف و عدم شارژ مجدد در عمل موقع حوادث به کار نمی‌آیند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawwno.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما