يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 92044
منبع : خبرگزاری فارس

کارگروه‌های دائمی فضای مجازی اوقاف قم تشکیل شدند

قم نيوز : مشاور مدیرکل اوقاف استان قم در حوزه فضای مجازی گفت: کارگروه‌های تخصصی اوقاف در زمینه تولید و توزیع محتوای فضای مجازی به صورت دائمی تشکیل شده‌اند.
کارگروه‌های دائمی فضای مجازی اوقاف قم تشکیل شدند
کارگروه‌های دائمی فضای مجازی اوقاف قم تشکیل شدند
 به گزارش قم نیوز حجت‌‌الاسلام سید نورالدین صمدانی با اشاره به تاکید مدیرکل اوقاف قم مبنی بر ورود مبلغان مذهبی به حوزه فضای مجازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: بر این اساس قرارگاه فضای مجازی این اداره کل همزمان با دهه وقف امسال راه‌اندازی شده و فعالیت مستمری در طول سال خواهد داشت.

وی افزود: این قرارگاه با دو رویکرد اصلی شکل گرفته که نخستین مورد ارتقا کمی و کیفی ظرفیت‌های اجتماعی که با محوریت بقاع متبرکه، مبلغان و مدیران و هیئت امنا این امکان مقدس است و دومین مورد هم مربوط به تولید محتوای مناسب است.

مشاور مدیرکل اوقاف قم در امور فضای مجازی با بیان اینکه کارگروه‌های مختلفی در قالب این قرارگاه شکل گرفته‌اند گفت: فعلا پنج کارگروه فعال شده ولی بنا به نیازها افزایش کارگروه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: این کارگروه‌ها اقدامات خود را با عنوان خیمه‌های معرفت مجازی آغاز کرده‌اند و اعضای هر کارگروه در یک حوزه تخصصی مشغول تولید محتوا هستند که از آن جمله می‌توان به کودک و نوجوان، احکام، وقف، مشاوره پیرامون آسیب‌های اجتماعی، مشاوره روان شناختی و آموزش مهارت‌های زندگی و رفع شبهات اشاره کرد.

صمدانی با بیان اینکه هر کارگروه متشکل از دو یا سه روحانی متخصص در همان زمینه است گفت: این افراد دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی بوده و اغلب دارای مدرک دکتری در رشته‌های مربوط به خود هستند.

مشاور مدیرکل اوقاف قم در امور فضای مجازی خاطرنشان کرد: کارگروه‌های تشکیل شده تولید محتوا و توزیع آنها را در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی از جمله اینستاگرام، ایتا، تلگرام و آپارات دنبال می‌کنند و علاوه بر این رصد مداوم و تولید محتوا بر اساس نیازهای موجود در دستور کار آنها قرار دارد همچنین اتاق فکری برای این منظور تشکیل شده و جلسات روزانه در ایام تبلیغی و جلسات هفتگی در روزهای عادی برگزار می‌شود.

وی گفت: در مجموع 25 نفر مبلغ در حوزه فضای مجازی اوقاف قم مشغول فعالیت هستند که حسب نیازهای آینده، تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

صمدانی بیان کرد: از این تعداد روحانی متخصص، برخی در زمینه تولید محتوا و برخی در حوزه کارهای فنی و اجرایی و تعدادی دیگر از افراد هم ارزیابی محتوا را بر عهده دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5ua3.t1ar52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما