دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 92070
منبع : خبرگزاری فارس

فرهنگ وقف باید در قم اعتلا یابد/حمایت از برنامه های تحول آفرین در حوزه وقف

قم نيوز : استاندار قم با تاکید بر ضرورت روزآمدی و کارآمدی در امور خیریه اظهار کرد: از برنامه های تحول آفرین در حوزه وقف حمایت می کنیم.
فرهنگ وقف باید در قم اعتلا یابد/حمایت از برنامه های تحول آفرین در حوزه وقف
فرهنگ وقف باید در قم اعتلا یابد/حمایت از برنامه های تحول آفرین در حوزه وقف
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در دیدار مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم طی سخنانی ضمن تبریک هفته وقف اظهار کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در بحث وقف در استان قم داریم که بایستی از آنها به نحو شایسته بهره برد.

استاندار قم با بیان اینکه اماکن و بقاع متبرکه جزء جاذبه های معنوی قم محسوب می شوند گفت: سالانه بیش از 20 میلیون زائر داخلی و خارجی به شهر مقدس قم مشرف می شوند که بقاع امامزادگان می توانند در میزبانی از ایشان و توسعه گردشگری مذهبی نقش مهمی ایفا کنند.

سرمست با بیان اینکه باورهای دینی مردم یک زمینه و بستر برای امر وقف است، احیاء و اعتلای این فرهنگ را ضروری دانست و گفت: می توانیم با جهت دهی به این باورها زمینه روزآمدی، بهنگام سازی و کارآمدی بیشتر امور خیریه را فراهم کنیم.

وی فرهنگ سازی  در راستای سوق دادن امور خیر به حمایت از علم و دانش، نخبگان علمی و اقتصاد دانش بنیان را از جمله الگوهای جدید در بحث وقف دانست و خاطرنشان کرد: در بحث سلامت مردم نیز در شرایطی که با شیوع کرونا مواجهیم می توانیم جبهه سلامت را با کمک خیرین و مردم حمایت کنیم.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود تعامل و همکاری بین دستگاه های اجرایی را در پیشبرد برنامه های استان ضروری دانست و تصریح کرد: بایستی از همه امکانات دولتی در مسیر رضایتمندی مردم و خدمت رسانی استفاده کنیم

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchvvnw.23niqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما