جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : 92144
منبع : خبرگزاری فارس

کاهش 5 درصدی مردم قم در استفاده از ماسک

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم آخرین آمار استفاده از ماسک را در بین مردم این استان، 51 درصد دانست و گفت: متأسفانه این آمار نسبت به هفته قبل، 5 درصد کاهش داشته است.
کاهش 5 درصدی مردم قم در استفاده از ماسک
کاهش 5 درصدی مردم قم در استفاده از ماسک
به گزارش قم نیوز سیامک محبی امروز با اشاره به این که آمار مبتلایان و بستریان کرونا در استان قم با توجه به محدودیت های سه هفته اخیر کاهش داشته است اظهار کرد: قم فعلا از نظر بستری های روزانه کرونایی به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، پس از استان های یزد، مرکزی، کرمانشاه و کردستان در رتبه پنجم کشوری است.

وی اضافه کرد: آمار پذیرش و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های استان تا ششم مهر ماه روند صعودی داشته و بحمدالله پس از آن روند نزولی داشته است که امیدواریم این روند با همیاری مردم و مسؤولان  ادامه داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم سپس بیان داشت: با افزایش ساعات کار مراکز جامع بهداشت در قم، نمونه گیری ها و غربالگری ها نیز در هفته اخیر روند صعودی را نشان می دهد که جای خوشحالی دارد.

 آمار مبتلایان کرونایی قم

وی تعداد کل مبتلایان به کووید19 در استان قم را از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز 9 هزار و 546 مورد اعلام و اضافه کرد: سه درصد از این مبتلایان زیر 20 سال، 28 درصد بین 20 تا 39 سال، 34 درصد بین 40 تا 59 سال و 35 درصد نیز بالاتر از 60 سال سن دارند.

محبی درباره روند رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بخش های مختلف استان نیز گفت: نانوایی ها، پایانه های درون شهری، آرایشگاه ها، پایانه های برون شهری، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو و همچنین دفاتر پیشخوان و پلیس 10+ از جمله مراکزی هستند که در این زمینه اخطارهای زیادی دریافت کرده و برخی از این مراکز نیز غیرفعال یا پلمب شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم تصریح کرد: آمار استفاده از ماسک در بین مردم استان در یک هفته اخیر از 56 به 51 درصد رسیده است که جای نگرانی دارد و باید در این زمینه چاره ای اندیشید.

وی غیرفعال سازی 150 واحد و همچنین پلمب 35 واحد دیگر را نیز از نتایج نظارت های اخیر مرکز بهداشت قم بر اماکن عمومی دانست که به دلیل عدم رعایت شیوه نامه ها و فاصله گذاری ها و بر اساس قانون به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjxveh.uqe8xzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما