شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : 92164
منبع : خبرگزاری فارس

خیرات کثیر در سازمان اوقاف متجلی است

قم نيوز : رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم گفت: در نظام جمهوری اسلامی، خیرات کثیر در سازمان اوقاف و امور خیریه متجلی شده که یکی از مهمترین آنها مسئله وقف است.
خیرات کثیر در سازمان اوقاف متجلی است
خیرات کثیر در سازمان اوقاف متجلی است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی ظهر امروز در آیین برگزاری پنجمین مرحله طرح مواسات و همدلی که با عنوان احسان ماندگار در قم برگزار شد اظهار کرد: یکی از مصادیق خیر کثیر، سنت حسنه وقف است.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی، خیرات کثیر در سازمان اوقاف و امور خیریه متجلی شده که یکی از مهمترین آنها مسئله وقف است که از دیرباز در بین نیاکان ما و بر اساس نیت الهی آنها وجود داشته و امروز میراثی گرانبها در اختیار ما قرار گرفته است.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در استان قم با بیان اینکه سنت حسنه وقف به همت پیامبر اسلام(ص) در بین مسلمانان رونق خاصی گرفت خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران هم این سنت نبوی مورد اهتمام امام و رهبری بوده و این بزرگواران همواره بر توسعه و ترویج وقف تاکید داشه‌اند.

وی ادامه داد: نامگذاری دهه‌ای به نام وقف اقدام بسیار مناسبی است زیرا موجب می‌شود فرهنگ وقف به صورت یک فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گیرد و رواج یابد.

محمدی عراقی تصریح کرد: اگر آحاد جامعه بدانند که در سایه یک موقوفه، چه اقدامات گسترده‌ای و نیکی صورت می‌گیرد، این سنت حسنه به فرهنگ عمومی کشور تبدیل می‌شود.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در استان قم با بیان اینکه مدیران و کارکنان اوقاف، مسئولیت سنگین و مقدسی را در مدیریت بقاع متبرکه بر عهده دارند گفت: خیر و برکت امامزادگان در تاریخ کشور ما مشهود بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سراسر ایران هزاران بقعه متبرکه وجود دارد که مدفن فرزندان و نوادگان امامان معصوم(ع) هستند، در شهر قم هم حدود 400 امامزاده مدفون هستند که بقاع آنها ملجأ و پناهگاه همیشگی شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت بوده است.

محمدی عراقی با اشاره به اعتقاد عمیق و محبت قلبی مردم ایران به امامزادگان گفت: باید بتوانیم این محبت و نیت پاک و صادقانه مردم را در مسیر درست هدایت کنیم و بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم، امر مهمی که رهبر معظم انقلاب هم نسبت به آن تاکید داشته و دارند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در استان قم افزود: آستان مقدس حضرت فاطمه معصوم(س) به عنوان مهمترین قطب مذهبی قم و یکی از مهمترین مراکز زیارتی کشور، از دیرباز محل مراجعه زائرانی از اقصی نقاط جهان است، این بانوی بزرگوار دارای علم و کمال فراوانی بودند و حتی در زمان حیات پدر بزرگوارشان، وقتی ایشان در منزل حضور نداشتند، پاسخگوی سوالات مراجعان بودند، دختری نوجوان که کمتر کسی می‌توانست این کمال و درجه را باور کند.

وی ادامه داد: ایشان در سن جوانی و در شهر قم وفات یافتند و شهر قم به برکت وجود ایشان، مرکز فقه و فقاهت شد.

محمدی عراقی با اشاره به روایتی از امام موسی بن جعفر(ع) گفت: ایشان وقتی پرسش و پاسخ‌های مردم از دخترشان فاطمه معصومه(س) را می‌شنوند، می‌فرمایند پدرت به فدایت باد، جمله‌ای که فقط پیامبر اکرم(ص) در مورد حضرت زهرا(س) بکار برده بودند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در استان قم افزود: مقام زن در اسلام و در نزد خداوند و فرستادگان آنها بسیار بالاست به طوری که اینگونه درباره دختران سخن می‌گویند.

وی با اشاره به خدمات گوناگون سازمان اوقاف در اجرای رزمایش مواسات و همدلی و احیای موقوفات خاطرنشان کرد: اگر امانت‌دار خوبی برای موقوفات باشید و در راستای اجرای امینانه نیت واقفان گام بردارید، علاوه بر وظایفتان، فرهنگ‌سازی هم کرده‌اید و موجب رونق سنت حسنه وقف خواهید شد.

محمدی عراقی افزود: سعادتی بالاتر از این نیست که در شرایط سخت و دشوار، این فرصت در اختیارتان قرار گرفته که بتوانید از گنجینه عظیم وقف استفاده کرده و دست درماندگان را بگیرید.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcba8b9.rhb50piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما