يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب : 92182
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
بانوی نویسنده قمی:

فرهنگ قناعت را با ابزارهای هنری و رسانه ای در جامعه ترویج کنیم

قم نيوز : بانوی نویسنده قمی بر ضرورت ترویج فرهنگ قناعت در جامعه به کمک ابزارهای هنری و رسانه ای تأکید کرد.
فرهنگ قناعت را با ابزارهای هنری و رسانه ای در جامعه ترویج کنیم
فرهنگ قناعت را با ابزارهای هنری و رسانه ای در جامعه ترویج کنیم
به گزارش قم نیوز زهرا کاردانی با بیان این که ترویج فرهنگ قناعت و درست مصرف کردن، نیاز به فعالیت رسانه ای و هنری در راستای ترویج این مفاهیم دارد، اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر ما چندان به دنبال تجلی فرهنگ درست مصرف کردن نبوده ایم و از سویی محصول جذاب فرهنگی در این زمینه نیز به آن شکل تولید نکرده ایم و لذا به نظرم می رسد که تنها محصول فرهنگی که درباره قناعت و درست مصرف کردن تماشا کرده ام، فیلم سینمایی" بی پولی" ساخته نعمت الله بوده که انصافاً اثر خوب و قوی است و به درستی ولخرجی و رفتار به دور از قناعت و بهینه مصرف کردن را به نقد کشیده است.
وی افزود: از صدا و سیما و نیز سینما انتظار می رود که در بحث شاخصه های فرهنگ عمومی به این مسائل توجه کرده و زمینه لازم برای ترویج فرهنگ قناعت را در سطح جامعه فراهم کند.
مدرس رشته مستندنگاری همچنین بیان داشت: متاسفانه گاهی در برخی محصولات رسانه ای و از جمله فیلم و سریال، خوشبختی این طور معنی شده که هر جور که دلم خواست مصرف کنم و حال آن که باید تغییر در باورهای فرهنگی افراد جامعه در این رابطه صورت گیرد.
وی افزود: ما باید با ابزار هنر و رسانه مروج فرهنگ قناعت و درست مصرف کردن باشیم و در این باره از گنجینه عظیم آموزه های قرآن و اهل بیت (ع) به درستی استفاده کنیم.
کاردانی ادامه داد: این اشتباه است که فکر کنیم درست مصرف کردن و به اندازه مصرف کردن به معنای خساست است و این را هم باید بدانیم که اگر در نسل جدید این تغییر باورها رخ ندهد، در آینده با مشکلات جدی تر روبرو می شویم.
وی گفت: واقعیت تأسف بار این است که مشخصاً در حوزه کتاب و داستان و رمان به ترویج فرهنگ قناعت به درستی توجه نشده و از سویی در برخی سریال های تلویزیونی و به ویژه سریال های شبکه نمایش خانگی، خواسته یا ناخواسته، زندگی تجملاتی و لاکچری به عنوان ارزش و فضیلت مطرح می شود.
وی افزود: در این گونه آثار معمولاً خانواده خوشبخت آن خانواده ای معرفی می شود که غرق در نعمت های دنیوی است و به هر شکل ممکن که خواست خرج می کند و برایش ریخت و پاش اهمیتی ندارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb58b9.rhb5wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما